دیه شکستگی انگشت

 سلام خسته نباشید روزتون بخیر! من با شخصی درگیر شدم. انگشت کوچک دست چپش شکست . امروز از من طلب ۲۰میلیون دیه کرده و گفته اگر بریم دادگاه ۷۰میلیون دیه برای دستش مشخص میکنند.من یک جلسه مشاوره رفتم یک جلسه شورای حل اختلاف اگر پرونده را بفرستند دادگستری احتمال هست که بیشتر از ۲۰میلیون برای من جریمه پرداخت دیه مشخص کنند؟ 

شما کدوم استان هستید محل درگیری بنده شهرستان آباده شیراز ۱۸۰کیلومتری استان اصفهان هستش خودمم ساکن اصفهان هستم.این درگیری به این صورت بود که طرف مقابل درگیری با من به بنده حمله کرد دستشو انداخت توی دست من که من رو آسیب بزنه انگشت کوچک خودش ازجا درآمد این حادثه توی پمپ بنزین زیر دوربین اتفاق افتاد و فیلمش موجوده رفته شکایت کرده حالا گفته انگشتم جراحی شده و میل داخل انگشتم گذاشتند در صورتی که وقتی اورژانس اومد من خودم بالای سرش بودم که انگشتش را جا انداختند و شکسته بندی کرد و گفت برای اطمینان از نشکستنش برو عکس بگیر.

ممنون میشم راهنماییم کنید و اگر بتونید این پرونده را قبول کنید امروز از من طلب ۲۰میلیون پول کردند به ترس اینکه دیه شکسته شدن یک بند انگشت و جراحی شدنش تا سلامت کامل ۷۰میلیون تومن هست؟

دیه شکستگی انگشت ۱.۶ درصد دیه کامل معادل ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می شود. اگر یک بند انگشت شکسته باشد یک سوم این مبلغ می شود معادل 3 میلیون و 200 هزار تومان.


جدیدتر قدیمی تر