درخواست ازکارافتادگی به علت بیماری قلبی

 با سلام ! اینجانب بیست ساله در شرکتی دولتی مشغول کار هستم و مونتاژ کاری میکنیم. دوساله که متوجه بیماری قلبی شده ایم و بیماری قلبی دریچه آئورت دو قسمتی و همچنین رگ آئورت متسع می باشد. لذا با توجه به اینکه دریچه من مادرزادی مشکل دارد و رگ آئورت گشاد می باشد. البته گشادی آئورت به مرور زمان رشد کرده و در واقع بیماری تشدید شده و از آنجایی که این گونه بیماریها در بعد از چهل سالگی خود را نشان میدهد مثل الان که ما بعد از بیست سال متوجه این بیماری شده ایم. میخواستم بدونم اگر شرکت من را اخراج کند آیا بیمه پاسخگو است یا خیر؟

البته کمیسیون بیمه سال گذشته 1400 تشکیل شد و گفتند اگر بیماری تشدید شده مجدد مراجعه کن. منظور بنده این میباشد که اگر شرکت با من قرارداد نبندد بیمه چگونه با من رفتار میکند و خسارت مرا چگونه پرداخت میکند؟ در ضمن الان بیماری من نیاز به عمل ندارد ولی برای اینکه رگ آئورت خدای نکرده پاره نشود محدودیت کاری صادر شده است. آیا به خاطر این بیماری شرکت میتونه مرا اخراج کند یا خیر؟ خواهش میکنم راهنماییم کنید . خیلی  سپاسگذارم از شما و همکاران گرامیتان؟

در اینکه شرکت نمی تواند شما را اخراج کند بحثی نیست یعنی اگر شما بتوانید کارتان را انجام دهید چون کارمند دائم هستید شرکت نمی تواند شما را اخراج کند ولی در عمل اخراج می‌کند و شما می توانید به اداره کار شکایت کرده و درخواست بازگشت به کار دهید که در عمل نتیجه آن ۵۰۵۰ میباشد. تامین اجتماعی فقط می تواند شما را به کمیسیون پزشکی معرفی کند که اگر در کمیسیون پزشکی بالای ۶۶ درصد ازکارافتادگی بگیرید بازنشستگی برای شما برقرار می‌شود و اگر کمتر از 66 درصد بگیرید حقوق نمی گی رید. توجه داشته باشید که می‌توانید از استراحت های پزشکی کوتاه مدت استفاده کنید و تامین اجتماعی با تایید پزشک معتمد یا شورای پزشکی حقوق شما را می دهد ولی استراحت پزشکی دائمی نمی باشد و باید درخواست از کار افتادگی دهید و از کار افتادگی شما بر اساس نتیجه اکو مشخص میشود. یعنی با توجه به نتایج اکو به شما ازکارافتادگی می دهند یا نه و احتمال اینکه از کار افتاده نشوید هم زیاد است و تامین اجتماعی در صورتی که از کار افتاده نشوید دیگر مسئولیتی برای شما قبول نمی کند.


جدیدتر قدیمی تر