شکایت برای حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور

 سلام و خسته نباشید! وقتتون بخیر! من از جهت سایت بیمه جو مزاحم میشم. میخواستم اگه میشه یه مشاوره کوچیک بابت یه مسئله بدید؟ 

بنده یک کارگر پرسکار هستم. بخشی که من درش مشغول به کار بودم سر و صدای بسیار زیاد و گوش خراشی داشت. همینطور آلاینده و خطر جانی کار با پرس های سنگین و ورق ها ی برنده و بسیار تیز آهن و آلومینیوم و... که بسیار تهدید آمیز برای سلامت فرد شاغل بود که الان بازنشسته شدم.

من در دو جا به طور پیوسته کار میکردم. کار کردم در محل کار اولم ۲۷سال و (۳سال ) می باشد. بعد از آنجا ترک کار کردم و سختی کار را گرفتم و هزینه ۴ درصد را خود کارفرما پرداخت کرد و بلافاصله در محل دیگری مشغول شدم. مدت کارکردم در محل کار دوم ام ۱۴سال بود که ۱۰ سال عنوان شغلیم پرسکار و ۴ سال کارگر ساده در لیست بیمه رد شده ام.

بابت ۱۰ سال پرسکاریم ۵ سال سختی مشاغل سخت و زیان آور گرفتم، هزینه ۴ درصد رو خودم《کارگر》پرداخت کردم و بازنشسته شدم. بعد به وزارت کار شکایت کردم و وزارت کار رای داد. از طریق دادگاه ۴ درصد را از کارفرما گرفتم.حالا کارفرما که زمان پس گرفتن  4 درصد توسط من 《کارگر》اعتراض زده بود الان رای آورده و وزارت کار میگه باید 4 درصد را به کارفرما برگردونی و اعتراض به رای دیوان بزنی. آیا پس از 20 ماه مستمری گرفتن 《از بیمه تامین اجتماعی》میشود رای را اجرایی کرد؟ در اینصورت تکلیف بازنشستگی من چیست؟

 سابقه مستمری بگیریم (از کارفرما ها) 35 سال میباشد. سابقه کارم در اصل به این صورت است. 3 سال سختی کار از شرکتی که قبلا کار میکردم + 27 سال کارگر + 5 سال سختی کار از شرکت آخری که به دیوان اعتراض زده ؟

سابقه شما در تامین اجتماعی که بدون مشکل می باشد و مستمری شما هم که بدون مشکل پرداخت خواهد شد اما در مورد این که برای من بسیار عجیب به نظر می‌رسد که چرا اداره کار چنین رایی داده است. به نظر من شما مبلغ پرداخت نکنید تا ایشان از طریق دادگاه شکایت کند. در این فاصله شما از یک کارشناس حقوقی خوب و یا یک وکیل خوب بخواهید برایتان یک دادخواست به دیوان عدالت اداری بنویسد. مطمئنا به نتیجه می رسید.


جدیدتر قدیمی تر