قانون بازنشستگی زودهنگام معلولان و جانبازان

 سلام و عرض ادب و احترام! اینجانب کارمند رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دارای 21 سال سابقه خدمت و معلول جسمی حرکتی شدید با 90 درصد معلولیت و طبق کمیسیون پزشکی کشور، 5 سال و نیم ارفاقی صندوق بازنشستگی کشور می باشم. در سال گذشته درخواست بازنشستگی دادم و تا مرحله صدور حکم رسیدم اما تامین اجتماعی صدور حکم را منوط به پرداخت یک میلیارد و صد و میلیون تومان سنوات ارفاقی و سنوات باقیمانده تا سی سال مجموعا نه سال درخواست نمود. اداره از پرداخت امتناع کرد. به دیوان شکایت کردم اما دیوان شکایتم را رد کرد.براساس اصل 103 قانون مدیریت خدمات کشوری گفته 25 سال باید خدمت کنم. لذا کل قانون بازنشستگی جانبازان و معلولان مصوب 1/9/1367 را منسوخ کرده و سنوات ارفاقی را در نظر نگرفته؟! چنانچه مدارک بخواهید می فرستم برایتان. قانون بازنشستگی جدید 25 سال که هنوز تصویب نشده چرا آن را ملاک قرار می دهند؟ من صندوق تامین اجتماعی هستم و طبق ماده 101 قانون مدیریت کشوری تابع صندوق بازنشستگی اجرایی هستم که تامین اجتماعی میباشم.

باید به رای دیوان اعتراض بزنم . لطفا مرا یاری کنید؟ در ضمن پرونده من مربوط به سال گذشته است و اگر قانون تامین اجتماعی تغییر کرده و شامل من نخواهد شد. کما اینکه دوستان معلول و جانباز تا دو ماه پیش طبق قانون قدیم بازنشسته شدند؟

بستگی به شکایت تان به دیوان عدالت اداری داشته است. شما باید بر علیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیوان شکایت می کردید نه تامین اجتماعی . طبق قانون تامین اجتماعی می تواند مبلغ مربوط را درخواست کند و دستگاه مربوطه طبق قانون بازنشستگی معلولان و جانبازان باید مبلغ مربوطه را پرداخت نمایند.


جدیدتر قدیمی تر