محاسبه دیه پارگی تاندون در سال 1402

سلام! من پرستارم. سال گذشته در حال ساختن یک خانه ویلایی در روستا بودم. جهت نما با یک نفر که خودش پیمانکار بود قرارداد بستم.  روزی در حین کار روی دست از ناحیه پنجه به طول یک سانتیمتر دچار پارگی سطحی شد با بنده تماس گرفته و شرایط را توضیح دادند. در نهایت من وی را به بیمارستان برده پدیا وی را زدم. بعد از یک هفته زخم جوش خورده در نهایت بخیه باز شد.

بعد از دوماه طرف دزدی کرده و نهایت ترک کار کرد. شکایت کردم هم برای دزدی و هم عدم تحویل کار و او هم بعد از 5 ماه از ما شکایت کرد که  در زمان بریدگی تاندون دست من بریده شده و شما فقط سطح پوست را بخیه زدید . حال سوال اینجاست تاندون چنانچه پاره شود سریعاً مشخص میشود چرا که انگشت حرکت ندارند. ایشان دو ماه برای من با آن دست کار کرد بدون مشکل پارگی تاندون بعد از 5ماه از کجا آمد کی تشخیص داد و به نوعی در پزشکی غیر ممکن است؟! 

به عرض میرسانم 1: ساختمان بیمه بوده و بیمه ایران است. 2: اینجانب خودم پرستارم. هدف اصل خیانت به شخص آسیب دیده و کلاه برداری نبوده است. 3: خودم بیمه مسئولیت پرستاری دارم آن هم بیمه ایران است. 4: اشتباه من این بوده که برای وی تشکیل پرونده در بیمارستان نداده ام چرا که اصلا فکر نمی‌کردم اینجوری شود و این بزرگترین حماقت من بوده است. سوال من این بود آیا بیمه آرمان حمایت می کند. منظورم بیمه ساختمان و اینکه کارشناس دادگستری من  را 30 درصد و ایشان را 70 درصد در این اتفاق مقصر اعلام کرده لطفا راهنمایی کنید با تشکر؟

بیمه ساختمان در این زمینه پرداخت می کند به شرطیکه نظریه پزشکی قانونی موجود باشد و البته رای دادگاه هم صادر شده باشد. پزشکی قانونی معمولا ارتباط حادثه با آسیب را تشخیص می دهد و اگر مرتبط تشخیص ندهد رد می کند.

جدیدتر قدیمی تر