درخواست غرامت بابت حادثه از تامین اجتماعی

 سلام! اینجانب … هستم که از سال 82 در شرکت راه و ساختمان مشغول به کار و از سال 83 بیمه شدم. بنا به دلایل شخصی بعد از 16 سال استعفا داده و کار بیمه بیکاریم رو شروع کردم. چون خانمم را طلاق داده بودم با پسرم به شهر میانه رفتیم و برای کارهای اداری بیمه به شعبه سعادت آباد تهران. هفته به هفته میرفتم و زمانبندی من که از برج 2 اون سال بود فکر کنم 98 بود سر زمان و کارها قانونی پیش می‌رفت. بماند این که بعد از 16 سال وکیل گرفتن و به بنده به خاطر اینکه کار نمی خواستم اونجا بکنم هیچ چیزی ریالی بعد از 16 سال ندادند و وکیل به من با وعده خلاصه سرم کلاه گذاشتند امضا گرفتند و نتونستم چیزی بگیرم و فکر کنم زمان شکواییم تمام شد.

بگذریم بنده در انجام دادن امور برقراری بیمه بیکاری بود و از زمان بیکاری مدارکم را دادم. آن موقع کرونا نبود. حضوری بود که  بنده در زلزله میانه به شدت مجروح شدم و تمام شریانهای اصلی دست راستم و تاندون های دست راستم از چندین جا قطع شد به طوری که من به بیمارستان رسیدم خونی تو بدنم نمانده بود. عصب های دستم کلا دچار له شدگی و ریه سمت راستم نیز دنده هایش شکست و دو بار عمل شد و همچنین 2 بار عمل هم دست راستم و دکتر گفت به خاطر حالا تو پرونده پزشکی ام هست له شدگی عصب ها و چیزهایی که نوشته بی حس بودن دست راستم از مچ به پایین  خوب نمیشه و ریه من آسیب شدید دید که خیلی باید مراقب باشم. 

من هم آن موقع زیر چتر بیمه حساب می شدم چون پرونده ام همه چی تکمیل شده بود منتظر واریز یکجا بیمه بیکاری بودم که 6 ماهش یکجا واریز شد از طرف بیمه و بعدش ماه به ماه. اوضاع خوبی ندارم. نمیخواهم مثل آدمهایی که می‌نالند بنالم چون نالیدن دردی رو دوا نمیکنه و کار درستی نیست. با پسرم این شهر اون شهر کار میکنم و ازش نگهداری. به من گفتند الان این همه سابقه داری آن موقع هم می توانستی از بیمه غرامتی چیزی بگیری؟! به خدا از بی کسی خودم هم مریض بودم  یادم نیفتاد. بعد هم مشکلات یادم رفت تو این همه سال حق بیمه ریختم. هیچ کمکی از بیمه در یافت نکردم به جز بیکاری؟! 

آن موقع با 1600 من از قانون چیزی سر در نمیارم. اگر بیمه که حق چندین سال زحمت درد و رنج کاری هایی که چند سال کردم و به حساب بیمه ریختم بهم الان که با این دست و ریه کار میکنم و در بدترین حالتی که فکرشو میکنید اومدم شمال کار استخر داری بدون ابزار انجام میدهم. ماهیانه 5 میلیون واسه اجاره یک سوئیت 9 متری چون ودیعه ندارم میدهم. کمکی میکنه اگر بشه حاضرم نصف دریافتی مو به شما بزرگوار بدم حوصله رفتن به بیمه یا برخورد بدشونو ندارم چون موقعی که تو شرکت حقمو شرکت خرد دیدم که کارگر هیچ کاره است. اداره برای کارفرماها ساخته شده ار مستندی از بیمارستان یا هر اطلاعاتی در این امور از بنده میخواید میتونم براتون بفرستم حتی اگر هزینه ای است بالاخره شده قرض کنم براتون واریز کنم سپاسگزارم منتظر جوابتون هستم؟

اگر این حادثه ای که برایتان افتاده است در محیط کار رخ می داد می توانستید بابت آن غرامت از تامین اجتماعی بگیرید ولی حادثه در محیط کار نبوده است. بابت هزینه های بیمارستان هم اگر در بیمارستان خصوصی بوده اید می توانید هزینه ها را از تامین اجتماعی بگیرید.دیگر منظورتان را اگر دقیق متوجه نشدم بیشتر توضیح دهید.


جدیدتر قدیمی تر