محاسبه حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی در سال 1402

 سلام! من بازنشست شدم اما حقوقم خیلی کمه و در واقع مسئول مستمریها گولم زد. دوسال بیمه قالی بافی ۱۴ درصد داشتم و آگاهی داشتم مابه التفاوت قالی بافی می توانم بخرم و چند مرتبه به دفعات مکرر رفتم تامین اجتماعی درخواست دادم که من می‌خوام مابه التفاوت قالی بافی و را بخرم قبول نمی‌کردند هی به من میگفتند نه تو برو وقتی که خواستی بازنشست بشی اون موقع بخر الان نمیشه وقتی هم خواستم بازنشست بشم باز درخواست دادم قبول نکردند گفتن فقط افرادی که سابقه بیمه زیر ده سال دارند میتوانند مابه التفاوت قالی بافی را بخرند بازنشست شوند.

من حتی ۵  ۶ ماه  که کارگاه خیاطی داشتم که خودم وکارگرم با هم در یه فیش بیمه واریز کردیم و کارگاهم فعال بوده است. او چند ماه جاخالی داشته و بیمه خودم و کارگر را پرداخت نکرده بودم. بعدا جریمه تاخیر را کامل پرداخت کردم. اون سوابق ۵ شش ماه را باید برای من محاسبه  می کردند اما نکردند و در واقع به من ظلم کردند. حتی در 1400/10/26 درخواست بازنشستگی و خرید مابه التفاوت را کردم موافقت نکردند و مسئول مستمریها بهم گفت تو خوب درخواست دادی من برایت نگهش میدارم روز ۲۹ دوازده ۱۴۰۰ بازنشست می کنم و حقوق ۶۵۰۰ میگیری و با افزایش حقوق میشه ۸  نه تومن آمدم و منتظر موندم حقوقم واریز بشود 1401/01/22 اما واریز نشد و بعدش رفتم تامین اجتماعی گفتم پرسیدم چرا حقوقم واریز نشد گفت ببخشید یادم رفته حال اشکال ندارد این برج یک هم واریز کن بهتر حقوق بیشتری میگیری دیگه ندونستم چه کلاه گشادی میخواهد بر سرم بزاره الان من ۴۶۰۰۰۰۰تومان میگیرم در صورتی که اگه  به من اجازه خرید مابه التفاوت قالی بافی را میداد و یا اون چند ماه معوقه خیاطی را برای من محاسبه میکردن سوابق من بیش از ۲۱ سال  و چند ماه میشد. 

حالا لطفا اگر میتوانید کمکم کنید که شکایت کنم یا وکیل خوبی معرفی کنید که  حق و حقوقم را بگیرم. من الان ۵۷ سالم است و دوتا دختر تحصیل کرده بیکار دارم با ۴۶۰۰ حتی نمیتوانم غذامون را تامین کنم لطفا کمک کنید! ممنون؟

حداقل حقوق را می گیرید. اگر دو سال آخر بیمه قالیبافی پرداخت کرده اید همین می شود. به نظرم نمی توان کاری کرد. با این حال پرینت 2 سال آخر پرداخت حق بیمه تان را بفرستید تا ببینم کاری می توان کرد یا نه ؟!

جدیدتر قدیمی تر