شماره 09333644122 در ایتا

اگر می خواهید وکالت پرونده تان را به ما بسپارید و یا نیاز به مشاوره رایگان دارید با شماره 09333644122 در ایتا و واتساپ تماس بگیرید. ما پرونده شما را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می کنیم و هزینه ارزان مان را در پایان کار می گیریم و اگر به نتیجه نرسیم دستمزدی نمی گیریم. در قسمت نظرات هم پاسخگو هستیم.

چگونگی اعلام ترک کار به کارفرما

 ص . ح :  با سلام و تشکر از زحمات شما ... اجرکم علی الله ! 

  1. در صورت شکایت کارگر مبنی بر عدم اعلام ترک کار غیر ارادی ناشی از بیماری روانی(جنون) وی توسط کارفرما و ایراد ضرر و زیان به کارگر و خانواده وی در نتیجه عدم اقدام به موقع کارفرما، تبعات حقوقی موضوع برای کارفرما چیست ؟ کارگر به چه موارد قانونی می تواند برای محکومیت کارفرما استناد کند ؟ 
  2. اگر عدم اعلام ترک کار از سوی کارفرما، باعث ورود ضرر و زیان به کارگر در نتیجه قطع حقوق و مزایای وی شده باشد، چه ضمانت هایی برای گرفتن خسارت از کارفرما وجود دارد ؟ 
  3. اگر کارفرما ، کارگر بیمار را در حالت شدت بیماری رها کند و کارگر نتواند به موقع از حمایت های قانون تامین اجتماعی استفاده کند تکلیف چیست ؟ 
  4. اگر این ترک کار ناشی از بیماری حاد کارگر باشد و کارفرما برای حمایت از کارگر در برخورداری از مزایای ازکارافتادگی یا غرامت دستمزد ایام بیماری و سایر حمایت های کوتاه یا بلند مدت تامین اجتماعی توسط کارگر، موضوع را اعلام نکرده باشد، چه ضمانت اجرایی برای پیگیری حقوقی موضوع و احقاق حق کارگر وجود دارد ؟ تبعات قانونی ترک فعل های کارفرما در این خصوص که کارگر در نتیجه آن متضرر شده است چیست ؟ 
  5. آیا کارفرما باید ترک کار را در لیست بیمه یا به صورت نامه به تامین اجتماعی اعلام کند یا خیر؟ بر اساس چه قانونی کارفرما باید ترک کار کارگر را به اداره کار یا مراجع دیگر نظیر تامین اجتماعی اعلام کند ؟ 
  6. مستند قانونی لزوم اعلام ترک کار کارگر از سوی کارفرما در قوانین و مقررات مختلف چیست؟ آیا کارفرما واقعاً تکلیفی به اعلام ترک کار کارگر به اداره کار محل یا شعبه تامین اجتماعی یا هر دو مرجع مذکور دارد ؟ 
  7. در صورت غیبت و ترک کار کارگر باید به کدام بخش اداره کار یا تامین اجتماعی گزارش داد ؟ 
  8. در صورت عدم اعلام ترک کار کارگر از سوی کارفرما در لیست بیمه چه باید کرد ؟ 
  9. منظور کارگر از ضرر و زیان عدم اعلام ترک کار مواردی است که مثلاً کارگر بیماری خاصی (غیر ناشی از کار) گرفته و کارفرما موضوع را به اداره کار و تامین اجتماعی اعلام نکرده و کارگر را به حال خود رها نموده ( تا ترک کار غیر ارادی کارگر اتفاق بیفتد) و کارگر و خانواده وی هم نتوانسته از حمایت های قانونی نظیر دفترچه درمانی، غرامت ایام بیماری یا بیمه بیکاری یا از کارافتادگی کلی و ... استفاده کند. از منظر قانون کار و تامین اجتماعی و دیگر مقررات مرتبط راهنمایی ارائه فرمایید . با تشکر ؟

پاسخ گویی به سوالات فوق زمان زیادی می طلبد که من سعی می کنم به صورت خلاصه پاسخ گویم چون سوال های زیادی در زمینه های دیگر از اینجانب شده است و باید به آنها نیز پاسخ گویم . اما جواب سوالات شما :


  1. سوالتان واضح نیست . اگر کارگر ترک کار کند کارفرما باید ترک کار وی را اعلام نماید . یعنی در لیست حق بیمه از تاریخ عدم همکاری گزینه ترک کار را ثبت کند .
  2. سوالتان را دقیقا نفهمیدم
  3. این سوال هم مفهوم نیست . اگر می تواند از استعلاجی استفاده کرده و از کمک هزینه ایام بیماری تامین اجتماعی استفاده کند و کارفرما نیز در لیست بیمه استعلاجی وی را ثبت کند . معنای رها کردن بیمار را نمی فهمم .
  4. همه سوال هایتان یکی است . کارفرما موظف است ترک کار را اعلام کند و اگر نکند و کارگر بتواند اثبات کند که در محل کار نبوده است لیست بیمه رد می شود و حق بیمه نیز مسترد نمی گردد .
  5. کارفرما باید در لیست بیمه ترک کار را به تامین اجتماعی اعلام کند ، همین ! براساس قانون کار
  6. کارفرما طبق قانون کار موظف است موضوع را به شعبه تامین اجتماع مربوطه اعلام کند .
  7. امور فنی بیمه شدگان
  8. می توان به بازرسی یا امور فنی بیمه شدگان شعبه اعلام کرد .
  9. کارگر می تواند از حمایت های قانونی استفاده کند . زیاد ارتباطی به اعلام یا عدم اعلام کارفرما ندارد . 

نظرات

شماره 09333644122 در ایتا

اگر می خواهید وکالت پرونده تان را به ما بسپارید و یا نیاز به مشاوره رایگان دارید با شماره 09333644122 در ایتا و واتساپ تماس بگیرید. ما پرونده شما را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می کنیم و هزینه ارزان مان را در پایان کار می گیریم و اگر به نتیجه نرسیم دستمزدی نمی گیریم. در قسمت نظرات هم پاسخگو هستیم.

پست های پر بازدید

آدرس سایت پذیرش و نوبت دهی اینترنتی دی کلینیک ابوریحان

بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

حقوق بازنشستگی بیمه روستاییان و عشایر چقدر است ؟

مراحل دریافت هزینه عینک از تامین اجتماعی

پایه حقوق وزارت کار برای دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در سال 1401 چقدر است ؟

پیگیری اینترنتی ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

پیگیری کد رهگیری مشاغل سخت و زیان آور با استفاده از شماره ملی

پرداخت هزینه عینک توسط تامین اجتماعی

محاسبه حقوق بازنشستگی با 15 سال سابقه

آگاهی از رای کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی