شماره 09333644122 در ایتا

اگر می خواهید وکالت پرونده تان را به ما بسپارید و یا نیاز به مشاوره رایگان دارید با شماره 09333644122 در ایتا و واتساپ تماس بگیرید. ما پرونده شما را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می کنیم و هزینه ارزان مان را در پایان کار می گیریم و اگر به نتیجه نرسیم دستمزدی نمی گیریم. در قسمت نظرات هم پاسخگو هستیم.

ساعات کار طبق قانون کار چند ساعت است؟

 امیر : سلام و درود ! چند مورد سوال در رابطه با حقوق و مزایا و بیمه داشتم . یکم زیاده اما ممنون می شوم وقت بگذارید و از گمراهی نجاتم بدهید . من در یک  فروشگاه لباس که برنده در شمال کشور داخلیه مشغول به کارم . چندتا مسئله واسم پیش اومده ازتون سوال داشتم

ساعت کاری بنده ۹:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ شب در روزهای عادی و ۱۰:۳۰ تا ۱۰:۳۰ در روز های تعطیل(جمعه و تعطیل رسمی) که معمولا روز های عادی تا ۱۰ هستیم و روزهای تعطیل ۱۱ و تمام روز در فروشگاه هستیم تایم ناهار هم ۲۰ دقیقه‌ ، اضافه کاری ما رو از ساعت ۹:۳۰ به بعد حساب می کنند . حقوق پرداختی به ما ماهیانه میانگین ۱.۵۵۰ می باشد و در ماه های شلوغ بیشتر می شود . مثلا به ما پورسانت می دهند و برای همین هم اصافه کاری از ۱۲ ساعت کاری به بعد لحاظ می شود و برای عیدی هم ۱ پایه حقوق پرداخت می شود به همین علت ایا همچین چیزی از نظر وزارت کار درسته؟

من با نرخ های اداره کاری حساب کردم ۲میلیون و دویست در آمد حقوقمون و این اصلا انصاف نیست تازه  حقوقمون هم ۱۵ تا ۲۵ ماه بعد پرداخت می شود . در ضمن اضافه کاری ما اجباریه و نمی توانیم نباشیم . این دیر پرداخت شدن قانونی است؟ اگر نیست میشه راهنمایی کنید که هم دیر پرداخت شدن و چجوری درخواست خسارت کنم و هم حقوق کم پرداختی و در ضمن مبلغ ۲۰میلیون سفته حسن انجام کار دادم به شرکت ممکنه اگه شکایت کنم بخوان کاری کنند؟

 اگر هم برم بیرون از فروشگاه سفته هارو ۲ الی ۳ ماه بعد می دهند  از لحاظ قانونی درسته  ؟ مگر نباید همون لحظه بدهند سفته را ؟؟ موقع تسویه و دادن سفته امضا می گیرند که هیچ گونه حق و حقوقی از شرکت طلب کار نیستم اگه اون و امضا کنم در اداره کار شکایت هرچیزی را از خودم سلب می کنم ؟!

دو ماه اول کار  هم بیمه بنده رو رد نکردند از ۱۵ اسفند ۹۶ شروع به کار کردم اما از خرداد ۹۷ لیست بیمه رد شده و گفتن ۲ ماه اول بیمه نمی شوید . هم صدای ضبط شده دارم هم فیش حقوقی و پرینت حساب میشه اینو هم کاری کرد؟

من منتظرم تا ۱۰ ماه بشه تا درخواست تعدیل نیرو شدن بدم تا بیمه بیکاری بگیرم اگه ۸ ماهه بیام بیرون اون دو ماه و با شکایت بگیرم به من تعلق میگیره بیمه بیکاری؟ لطفا راهنماییم کنید ؟! هم در زمینه :  محاسبه حقوق یک ماه ، نحوه شکایت ، سرانجام سفته ، بیمه ۲ ماه اول بیمه بیکاری ، ناگفته نماند یک روز در هفته از شنبه تا چهارشنبه روز تعطیل ماست و ماهی ۲.۵ روز هم مرخصی داریم که استفاده می کنم . گاها اون روز تعطیل و هم به اجبار به فروشگاه می آییم ؟

·         از نظر وزارت کار شما باید هفته ای 44 ساعت کارکرد داشته باشید تا حداقل حقوق و مزایا که هر سال از طرف دولت اعلام می شود را بگیرید . بابت هر ساعت اضافه کار نیز 220/1 حقوق تان باید بابت هر ساعت اضافه کاری پرداخت شود .

·         دیرپرداخت شدن حقوق قانونی نیست ولی در مدت های کمتر از یک ماه معمولا نمی توان بابت چنین تاخیری پیگیری خاصی نمود .

·         شما اگر فیش حقوق ، قرارداد ، پرینت حقوق پرداختی به حساب تان را دارید می توانید بابت حق بیمه ، حداقل حقوق و مزایا ، اضافه کاری و موارد دیگر شکایت کنید .

·         بستگی دارد سفته را بابت چه چیزی داده باشید . معمولا سفته جهت حسن انجام کار است . اگر مشکلی از نظر کار نداشته باشید بعید است بتوان از آن به عنوان اهرم استفاده کرد . امیدوارم بابت سفته رسید گرفته باشید و یا در قرارداد ذکر شده باشد . سفته را باید در هنگام تسویه بدهند . بعد از خروج از محل کار می توانید از درگاه الکترونیک قضایی درخواست بازگشت سفته را دهید و همچنین می توانید از طریق اداره کار یا دادگاه عمومی شکایت کنید .

·         بیمه باید از اولین روز محاسبه شود و می توانید در این زمینه شکایت کنید .

·         برای گرفتن بیمه بیکاری باید برگه عدم نیاز بگیرید و البته یک سال هم سابقه داشته باشید در این شرکت حداقل !

نظرات

شماره 09333644122 در ایتا

اگر می خواهید وکالت پرونده تان را به ما بسپارید و یا نیاز به مشاوره رایگان دارید با شماره 09333644122 در ایتا و واتساپ تماس بگیرید. ما پرونده شما را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می کنیم و هزینه ارزان مان را در پایان کار می گیریم و اگر به نتیجه نرسیم دستمزدی نمی گیریم. در قسمت نظرات هم پاسخگو هستیم.

پست های پر بازدید

آدرس سایت پذیرش و نوبت دهی اینترنتی دی کلینیک ابوریحان

بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

حقوق بازنشستگی بیمه روستاییان و عشایر چقدر است ؟

مراحل دریافت هزینه عینک از تامین اجتماعی

پایه حقوق وزارت کار برای دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در سال 1401 چقدر است ؟

پیگیری اینترنتی ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

پیگیری کد رهگیری مشاغل سخت و زیان آور با استفاده از شماره ملی

پرداخت هزینه عینک توسط تامین اجتماعی

محاسبه حقوق بازنشستگی با 15 سال سابقه

آگاهی از رای کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی