ماده 75 قانون تامین اجتماعی

 کیان : با سلام !  سال سابقه بیمه دارم. درگیر بیماری ژنتیکی پیشرونده هستم. ابتدای شروع به کارم مشکل خاصی نداشتم و کارم را بطور کامل انجام می دادم . پس از گذشت 7 سال توانایی جسمی انجام کارم کاهش یافته و توان انجام کار ندارم. سابقه شروع بیماریم قبل از شروع بیمه هست و معاف پزشکی بخاطر این بیماری هستم که این موضوع نیز قبل از شروع بیمه بوده است :

1.     با این اوصاف آیا ماده 75 تامین اجتماعی شامل حالم می شود یا نه؟ با توجه به پیش رونده بودن بیماری ؟

2.      قبل از شروع بیماری چند جا کار کرده ام اما بیمه برایم رد نشده است . چطور می توانم پیگیری کنم ؟ اصلا نیاز هست یا نه ؟ اگر جواب سوال 1 منفی است از این طریق می شود راهی باز کرد یا نه ؟

3.     با وجود معافیت پزشکی سربازی و بیماری اما در معاینات رانندگی چیزی تشخیص داده نشده و گواهی نامه رانندگی بدون قید و شرط دارم . حتی 3 سال پیش گواهی نامه را 10 ساله تمدید کردم باز هم چیزی تشخیص داده نشد و گواهی نامه شخص سالم بهم دادند. آیا این قضیه می تواند در تایید توانایی جسمی در زمان شروع بیمه کمک کند و بهش استناد کنم ؟ باتشکر ؟

پاسخ به سوالات فوق به شرح زیر است :

1.     بستگی به شدت آن دارد . اگر در قبل از شروع بیمه پردازی در حد 66 درصد ازکارافتادگی نبوده اید مشکلی ندارد .

2.     بهتر است قبل از درخواست ازکارافتادگی سابقه کامل بیمه تان را پیگیری نمایید . داشتن سابقه بیشتر در هر صورت در ازکارافتادگی تان تاثیر مثبت دارد.

3.     گواهینامه رانندگی اهمیت خاصی ندارد چون دقت بالایی از نظر پزشکی ندارد . مدرک بدردبخوری نیست.

نظرات