شکایت بابت حقوق پرداخت نشده

 حمیدرضا : سلام و وقت بخیر ! من از تیر 95 تا اسفند 96 برای یک شرکت خصوصی که از دوستانم هستند کار می کردمبا اینکه کارم حرفه ای بود اما بخاطر دوستی قرارداد ننوشتم و صحبتی از حقوق هم نکردیم . فقط از تیر تا آخر سال 95 به من 4.5 میلیون پرداخت کردند و گفتند 5 میلیون از ما طلب داری ؟!

 باز هم هیچگونه تسویه حسابی با من نشد و عیدی و پاداش و سنوات و ... حساب نشد و همه در همون 5 میلیون در نظر گرفته شد. ضمن اینکه هیچ بیمه ای هم رد نشد برای این مدت. البته این را هم بگویم من بخاطر دوستی اعتراضی نکردم . همش هم به من می گفتند اینها فقط کرایه رفت و برگشتت است که می دهیم بهت و  وعده سرخرمن می دادند سال 96 از برج 4 تا آخر 11 من را بیمه کردند و ماهانه 1 میلیون تومان به من دادند بدون هیچگونه توافق و قراردادی  و اواسط 97 ، 5.900 بابت سنوات و حق و حقوق قانونی سال 96 برای من زدند و دوباره گفتند 10 میلیون از سال 96 داری ؟!

 متاسفانه سر هیچکدام از حرف های شفاهی شون نموندند و بدون 15 میلیون که گفتند باید بهت بدهیم به بهانه خدمت سربازی با من قطع ارتباط کلی کردند . الان تصمیم گرفتم بابت آن یک سال که منو بیمه نکردند ازشون شکایت کنم تا بتوانم آن 15 تومان رو بگیرم 

ضمن اینکه شاهد حضور من تو اون شرکت هیات مدیره مستعفی شرکت است که در سال های 95-97  حضور داشته تو شرکت ؟! آیا می شود هم حق بیمه را ازشون گرفت و هم اون 15 میلیون را که به ما گفته شده تو سیستم خورده اما هیچی ندادند ؟ پیشاپیش تشکر فراوان ؟

1.     حق بیمه ربطی به حقوق و مزایای شما ندارد .

2.     حق بیمه را اگر مدرک داشته باشید می توانید زنده کنید ولی حقوق و مزایا سخت است چون هیچ قراردادی ندارید و طول زمان هم زیاد است و ممکن است کارفرما به گونه ای حساب کند که حداقل حقوق را به شما داده باشد و این موضوع از نظر اداره کار کفایت می کند هر چند درست نیست .

3.     مدارک کارکرد قوی تری باید برای اثبات کارکردتان داشته باشید . امکان بازرسی هم زیاد نیست چون موضوع برای گذشته است . هیات مدیره مستعفی مدرکی قوی نیست .

نظرات