درصد کسر حق بیمه کارفرما

 سید سلام ! در اداره ما حدودا از 30  سال پیش تا 10 سال پیش 120 ساعت در ماه بطور مستمر اضافه کار می دادند و بعدها به 90 و چند سال بعد به 72 و امسال به 52 تقلیل داده اند . اوایل تو فیش کلمه اضافه کاری را قید می کردند ولی مشمول بیمه نمی کردند تا اینکه یکی از همکاران بازنشسته که می شد شکایت کرد ولی بجایی نتوانست برسد و بعد از او بجای اضافه کاری نوشتند:اهدایی سازمان و بعدا نوشتند :انگیزش

و این دو سه سال اخیر آن میزان را تو مشمول بیمه آوردند ولی حق بیمه 23 درصد خودشان را تحت عنوان جاری کارکنان از ما کسر می کنند و وقتی که من اعتراض کردم گفتند که بخش نامه بیار که حق ماست تا بدهیم . لطفا بخشنامه را برایم بفرستید . ضمنا ما روزهای پنجشنبه را تعطیل هستیم ولی بنا به نیاز سازمان و خواست مدیر معاونت مان پنجشنبه و  بعضی از روزهای هفته که مراسم داریم تا بعد از نماز عشا نیز بر سرکار حاضریم و در تعطیلات نوروز و تعطیلات مذهبی و ... حاضریم و در سال حداقل 15 روز بطور شبانه روز سر کار هستیم و حق ایاب و ذهاب نیز توی این 25 سال دریافت نکرده ام و ساعت کارمان از 8 تا 16 هست و سرویس ساعت 17 می رود و نهار هم نمی دهند و ... لطفا راهنمایی کنید . ممنونم ؟

1.     حق بیمه 23 درصد سهم کارفرما و 7 درصد سهم بیمه شده بخشنامه ندارد . خود قانون تامین اجتماعی است . یک قانون تامین اجتماعی بخرید یا دانلود کنید نوشته است . آنقدر واضح است که بعید می دانم کارفرمایی در این مملکت آن را نداند ؟!

2.     بابت مسائلی که گفتید حق اضافه کاری و حق شب کاری به شما تعلق می گیرد و می توان بابت آن به اداره کار شکایت کرد . نهار و حق ایاب و ذهاب در قانون کار نیست و نمی توان در مورد آن شکایتی داشت .

نظرات