درخواست بازگشت به کار

 علی : با سلام و خسته نباشید من تا آخر خرداد ماه 98 قرارداد دارم . قراردادها یکماهه هستند یعنی هر ماه ما قرارداد امضا می کنیم . من از سال 94 در این شرکت مشغول به کار بودم .

 من کمک حسابدار شرکت هستم یعنی زیر نظر مالی هستم  . کارفرما در تاریخ 13 خرداد ماه به دلیل بی احترامی بنده به مدیر فروش که هیچ سمتی نسبت به هم نداریم منو از کار اخراج کرد . البته متذکر شوم که من فقط بلند صحبت کردم  ، بی احترامی نکردم . ولی خب داستان درست کردند .

 در ضمن من کارمو خیلی دوست داشتم و کم کاری هم نکردم و یکی از بهترین نیروهای مالی بودم ولی چون تو این شرکت مالی هیچ قدرتی ندارد و همش زیر نظر فروشه من اخراج شدم . می خواستم بدانم من چه حقی در برابر شرکت دارم . چه اقداماتی انجام بدهم  ؟ اگر ممکنه زودتر جواب بدهید تا قراردادم تمام نشده است . با تشکر ؟

1.     شما کارمند دائمی محسوب می شوید حتی اگر قرارداد یک ماه داشته باشید .

2.     اگر شرکت تعداد پرسنل زیادی دارد درخواست بازگشت به کار بدهید به اداره کار . احتمالا موافقت می شود . کارفرما نمی تواند بدون دلیل شما را اخراج کند .

3.     اگر تعداد پرسنل شرکت کم است بهتر است پیگیر دریافت حقوق و مزایا و حق مرخصی و عیدی و سنواتتان باشید و درخواست بیمه بیکاری بدهید . یعنی اگر با شما تسویه نکردند بابت این موارد شکایت کنید.

نظرات