نوشتن قرارداد کاری

 یلدا واعظ : با سلام و احترام بنده سه سال است که در شرکتی مشغول به کار هستم و ابتدای هر سال قراردادی مطابق با قوانین کار میان ما منعقد می شود یعنی از 98/1/1 تا 98/12/29 امسال قرارداد کار معین دارم . بعد از بستن قرارداد ، اتفاقی افتاده که نمی توانم تمام وقت به کار خود ادامه دهم و حتما باید یک روز در هفته را مرخصی بگیرم.

کارفرما با این شرایط موافقت کرده منتها گفته مبلغ مابه التفاوت بیمه که من مرخصی هستم و او باید بیمه را کامل رد کند را باید خودم بپردازمحال دو سوال مطرح است:

1.     با توجه به اینکه داخل قرارداد نوشته شده که مدت مجاز مرخصی استحقاقی یک ماه در سال است ، مشکلی برای ادامه قرارداد قبلی نیست؟ می توانیم همان را ادامه دهیم یا باید قرارداد جدیدی منعقد گردد؟

2.      مبلغ مابه التفاوت بیمه که کارفرما گفته دقیقا چه میزان می شود ؟ پیشاپیش از توجه شما سپاسگزارم ؟

پاسخ به سوالات فوق به شرح زیر است :

1.     قانونا باید قرارداد جدیدی ببندید . چون با قرارداد موجود عملا دیگر امکان گرفتن مرخصی برای هیچ روزی را نخواهید داشت و البته در صورت عدم تائید مرخصی یک روز در هفته چون از 26 روز در ماه هم بیشتر می شود عملا در حکم غیبت خواهد بود.

2.     حقوق و دستمزدی که می گیرید 23 درصدش سهم حق بیمه کارفرما است . 23 درصد را در ماه های 31 روزه ضربدر 4/31 و در ماه های 30 روزه ضربدر 4/30 بکنید تا میزان مابه التفاوت مشخص شود . البته اگر 4 روز در ماه سر کار نمی روید . اگر 5 روز شد ضربدر 5/31 و 5/30 کنید .

نظرات