کارمند دائم کیست ؟

 ابوالفضل دلاویز  : سلام ! این دومین بار هست که مزاحمتان شدم و دوباره چند سوال دیگر داشتم ولی قبلش کپی جلسه قبل را برایتان فرستاده و بعد سوالم را بعرض می رسانم:

من در یک موسسه ای با حکم کارمند دفتری و بصورت قرادادی کار می کردم ولی بعد از چند سال من را به این بهانه که در داخل انبار کتاب نیرو کم داریم بنده را برای کار فیزیکی و یدی به داخل انبار که جابجایی کارتن ها و بسته های کتاب هست فرستادند .

 من که در آن زمان عمل چشم آب مروارید کرده بودم و شبکیه چشمم به گفته دکتر نازک بود اکیدا از کارهای سنگین من را نهی کرده بود . اعتراض کردم ولی آنها بدون توجه به شرایطم بعد از تشکیل یک کمیته انضباطی نمایشی من را مجبور به اینکار کردند .

بعدا با اینکه تاییدیه دکتر معتمد از کمیسیون پزشکی را نیز مبنی بر انجام ندادن کارهای سخت تحویلشان دادم باز هم حرفم را گوش نکردند و بعد از سه سال و نیم کار در انبار شبکیه چشمم آسیب دید و دوباره عمل کردم . حالا آنها من را با وجود آنکه برای برای کار اداری و کامپیوتر هیچ مشکلی ندارم ، باز اصرار در کار داخل انبار دارند .

فعلا در اختیار کارگزینی هستم تا من را با پایان اعتبار قراردادم که تا پایان خرداد 98 است اخراجم کنند . در آخر باید عرض کنم 20 سال سابقه بیمه داشته و 48 ساله و فوق لیسانس هستم و نصف عمرم را در این موسسه کار کرده ام .تشکر . حالا من باید چکار کنم و آیا می توانم حقم را بگیرم ؟

1.     شما کارمند دائمی هستید و نمی توانند به این سادگی شما را اخراج کنند.

2.     اگر موسسه تان بزرگ می باشد حتما به اداره کار شکایت کنید و به احتمال زیاد رای اداره کار مبنی بر بازگشت به محل کار را دریافت خواهید کرد

3.      اگر موسسه شما بیمه مسئولیت دارد درخواست دهید و از آپشن غرامت بیماری و حادثه ناشی از کار ، سعی کنید بابت آسیب به چشم تان غرامت بگیرید

4.      اگر به هر دلیلی نتوانستید بازگشت به کار داشته باشید ، برای بیمه بیکاری اقدام نمایید

 این سوال و جوابی بود که در جلسه قبل شما محبت کرده و پاسخ دادید. پیرو آن چند سوال دیگر از خدمتتان دارم

1.     شما گفته بودید که من دائمی هستم و این در صورتی است که بنده 6 سال است که بعنوان کارمند قراردادی هستم و قبل از آن شرکتی بودم و سال به سال تمدید می شود و چطور من دائمی هستم ؟

2.     آیا باید صبر کنم تا عذرم را بخواهند و یا اینکه زودتر از موعد اعتبارم شکایت کنم ؟

3.     آیا بخاطر آسیب رسیدن چشمم می توانم شکایت کیفری هم بکنم ؟

4.     سوالی که برایم بوجود آمده آنست که نمی دانم چرا هی منو به صبر دعوت می کنند و امید می دهند ولی در واقع هیچ کاری برایم نمی کنند و در اختیار کارگزینی گذاشته اند ؟ آیا دارند وقت می خرند ؟

5.     در اختیار کار گزینی بودن و آنهم بصورت طولانی چه فایده ای برای آنها دارد ؟ شرمنده . خدا خیرتان بدهد که به ما کمک می کنید . سپاس ؟

پاسخ به سوالات فوق به شرح زیر است :

1.     کارمندی که بیش از یک سال در محلی کار کند کارمند دائمی تلقی می شود.

2.     اگر حقوق و مزایای تان را می دهند منتظر بمانید تا پایان قراردادتان وگرنه همین الان شکایت کنید.

3.     می توانید بابت دیه آن شکایت کنید.

4.     می خواهند قراردادتان تمام شود تا راحت تر نامه عدم نیاز به شما بدهند .

5.     فایده خاصی ندارد جز تمام شدن قراردادتان .

نظرات