پرداخت حق بیمه از دو کارگاه

 شاهرخ کمالی : من مسئول دفتر مهندسی ساختمان هستم و کارفرما هم می باشم و چند نفر پرسنل دارم و بیمه خودم ر1 ازهمین دفتر پرداخت کردم و متناسب با سودی که عایدم شده دستمزد زدم و در سال هم چندین نوبت تغییرات دستمزد دارم ولی از حدمجاز تجاوز نکرده و ازسال 86 کارفرما شدم و چون قانون را نمی دانستم آن 4 درصد بیمه بیکاری را هم پرداخت کردم .

سال 87 و سال 88 و سال 92 کتبا به سازمان نامه زدم که حقوق وشرایط ارسال لیست را متذکر شدم اما متاسفانه بمن پاسخ ندادند و تمام نامه ها پاراف شده و ثبت دفترسازمان گردیده است . حالا چندماهی هست که در جواب دادن و محاسبه مستمری من ماندند .

 البته قابل ذکرهست بعضی اوقات بنا به دلایل همکاری با دفاتر دیگر هم چندماهی کارکردم که همان کارگاه بیمه مرا رد کرده و خودم ترک کار زدم و پاره ای اوقات هم از دو کارگاه لیست رد شده است. حالا تامین اجتماعی ایراد گرفته می گوید کارفرما نمی تواند دو کارگاه کار کند آیا این درست است ؟

در ثانی حالا بعداز 30سال پرداخت بیمه سازمان می خواهد طبق حقوق پایه برایم حساب کنند و آن مبالغی که بیمه ریختم را اصلاحش کنند می توانند ؟ فکر کنم سازمان یه جورایی می خواهد حقوق من را کم کند و گیر داده به دو جا کار کردن من ! ممنونم ازاینکه برای من وقت گذاشتید ! ازاینکه جواب من را می دهید سپاسگزارم ؟

1.     به عنوان کارفرمات نباید 3 درصد حق بیمه بیکاری را پرداخت می کردید و سازمان حساب نمی کند و به شما هم عودت نمی دهد ! فقط بستانکار می شوید .

2.     چه به عنوان کارگر یا کارفرما نمی توانید همزمان از 2 جا حق بیمه پرداخت کنید . البته تامین اجتماعی فقط لیست های سال های پایانی را اصلاح می کند !

3.     طبق حقوق پایه نباید برایتان محاسبه شود . طبق میانگین 2 سال آخر باید پرداخت شود . البته اگر از دو جا حق بیمه پرداخت کرده باشید و حق بیمه هم 30 روزه باشد (یا 31 روزه) یکی از آنها حذف می شود .

نظرات