مقصر تصادف کیست ؟

 مینروا  : در یک بلوار سه بانده با ماشین ۲۰۶ هاچ بک با سرعت ۵۰ در لاین وسط در حال رانندگی بودم که ناگهان یک موتوری از پشت من سبقت گرفت و در لاین سرعت(لاین چپ) با شتاب از کنار من گذشت و محکم خورد به ماشین نیسان که در جلوی موتوری بود ( ماشین نیسان در باند سرعت توقف کامل کرده بود و در حال حرکت نبود !!!) .

 وقتی موتوری به پشت نیسان خورد پرت شد جلوی سپر ماشین من ، من که در مسیر مستقیم خود حرکت می کردم سریع ترمز گرفتم ولی مصدوم با سپر من حدود ۲ متر جلو کشیده شد؛ متاسفانه مصدوم به دلیل جراحات مغزی شدید در صحنه فوت کرد.

 می خواستم ببینم مقصر این حادثه چه کسی است و آیا برخورد مصدوم به سپر ماشین من می تواند موجب مرگ او بوده و من را تقصیرکار بدانند یا همان ضربه اولیه به نیسان موجب صدمه شدید و مرگ وی شده است؟ من راهی دیگر جز ترمز سریع نداشتم ولی خب به هر حال با سرعتی که داشتم تا توقف کامل اتومبیل مصدوم با سپر ماشین من به جلو کشیده شد ؟  دقیق نمی توان گفت . بستگی به طول خط ترمزتان دارد . اگر در حالت عادی رانندگی می کردید مقصر در درجه اول موتور است و در درجه 2 نیسانی که در لاین سرعت متوقف بوده است . بعید می دانم درصدی از تقصیر به گردن شما بیفتد .

نظرات