اجرای سفته توسط کارفرما

 عباسی : با سلام ! حدود 2 سال در یک شرکت ثبتی کار کرده ام . حالا که استعفای خودم را نوشتم و آمدم بیرون سنوات پایان خدمت و مبلغ مرخص های مانده مرا نمی دهند و مرا تهدید می کنند که اگر شکایت کنی سفته ات را به اجرا می گذاریم .

البته حقوق من بیشتر از مبلغ وزارت کار بوده که مبلغ اصلی وزارت کار را به حسابم واریز و مابقی را به عنوان دریافت حقوق و مزایا به صورت دستی پرداخت می کردند تا بابت پرداخت حق بیمه و مالیات حداقل پرداختی را برای خودشان داشته باشند.

اگر من شکایت کنم بابت سنوات پایان خدمت آنها می توانند ادعا کنند که مبلغ مابقی حقوق من که به صورت دستی پرداخت می شد همان سنوات پایان کار بوده و آیا به همین راحتی می توانند سفته مرا به اجرا بگذارند ؟

1.     اول باید سفته تان را پس بگیرید . از طریق درگاه الکترونیک قضای درخواست بازپس گیری سفته تان را کنید و اگر نداند بعد از 1 ماه به شورای حل اختلاف یا دادگاه عمومی شکایت کنید .

2.     بعد به اداره کار شکایت کنید . بستگی به مدارک مکتوب دو طرف دارد . نمی شود دقیق قضاوت کرد ولی بعید می دانم بتوانند چنین کاری کنند . برای پرداخت سنوات و حق مرخصی و عیدی باید مدارک مکتوب ارائه دهند که با مقادیر فوق همخوانی داشته باشد.

نظرات