درخواست ازکارافتادگی در بیمه کارگران ساختمانی

 باسلام و عرض ادب و تبریک سال نو! طاعاتتون قبول خسته نباشین بزرگواران. تشکر فراوان بابت این کار خوب و خیرتون.   من برای مشکلم از محضرتون یکم راهنمایی و مشورت و چند سوال داشتم؟  48 ساله حدود 6 ماه پیش تصادف کردم. عابر بودم. داشتم از خیابان رد میشدم که یک پراید با سرعت زیاد بهم زد و پرت شدم و فقط فهمیدم که خوردم رو شیشه ماشینش. بعدشم پلیس و اورژانس و بیمارستان و...از شدت ضربه شدید استخوان ران چپم شکست. قسمت از سر لگن تا شوی پام و سرم چند تا بخیه خورد. بعدشم مشکل تنفسی پیدا کردم  بحدی که گفتند عمل نمیکنند مشکوک به سرطان هستم.خیلی خیلی مصیبت بار اذیت شدم. بعد دو هفته آزمایش و مشاوره گفتند موقت گچ میگیریم فعلا مرخصی تا نتیجه وبرسی کامل بشی هرچی گفتیم من سرطان ندارم از شوک تصادف مشکل تنفسی شدید شده باور نکردند.

مرتب اسپری و داروهای ریه میگرفتم خانمم مدارک برد تا اوکی عمل رو از آقای دکتر کمیلی گرفت و با شرایط ویژه بعد یک ماه به نرخ آزاد عمل شدم. 4 ماه طول درمان زدند و دو شب به عیدی حواله 160 تومان برام واریز شد یعنی که پرونده را بستند؟!... در حالی که من هنوز مشکل و درد دارم با واکر به زور راه میرم پایم لرزش داره نمیتونم یکم بشینم مدام دراز کش هستم مشکل تنفسی هم که همچنان دارم اسپری میگیرم. کارگر ساختمانی هستم تکلیف من با این شرایطم چطور میشه؟ چکار میتونم بکنم 4 سر عائله دارم. خدایی خیلی سخته برای من طول درمان و هزینه کم زدند.لطفا راهنمایی بفرمایید؟ 

خودم چند ساله بیمه تامین کارگری دارم. آیا میتونم از طریق بیمه خودم از بیمه  بیکاری یا از کارافتادگی استفاده کنم ؟! لطفا شرایط و راهنمایی بفرمایید. من با این وضعیتم تا چند وقت درگیرو زمین گیرم. من با این  حال وروز وضع زندگیم  چکار کنم تا پرونده جریان داشته باشه ؟  بخدا ماشینم رو فروختم  واسه هزینه بیمارستانم و زندگیمو بگذرونم. بزرگوار خدا خیرتون بده راهنمایی بفرمایید؟ 

بیمه کارگران ساختمانی کمک هزینه ایام بیماری و بیمه بیکاری ندارد.شما تنها راهی که دارید این است که درخواست از کار افتادگی دهید. البته با مشکل تنفسی خالی و شکستگی که به هر حال خوب می شود ازکارافتاده کلی نمی شوید. تنها اگر مشکل سرطان شما جدی شود که امیدوارم این اتفاق نیفتد از کار افتاده کلی می شوید.


نظرات

  1. باسلام ببخشید من ۴۵سالمه و پاهام آرتروز زانو کرده دکترگفته باید کارنکنی و ازکارافتاده کرده ولی کمسیون پزشکی پرونده را ردکرده و گفته درصدارتروز کم است وهم دیسک کمردارم من۳ساله نمتونم کارکنم من

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با سلام . با دیسک کمر و آرتروز نهایتا 20درصد بگیرید که کافی نیست. باید 66 درصد ازکارافتادگی داشته باشید.

      حذف

ارسال یک نظر