مزایای کارگران شیفتی

 با سلام! من به عنوان کارگر دائم در یکی از ادارات دولتی به عنوان نگهبان مشغول بکار هستم ، چند سوال از خدمتتون دارم: 

 ۱. من بصورت شیفتی ۲۴ ساعت کار و ۴۸ ساعت استراحت نگهبان هستم ، حق و حقوق و آیتم های پرداختی به بنده به چه صورت باید باشد.

 ۲ .در طول ۲۴شیفت بایستی استراحت کنم یا خیر و اگر استراحت داشته باشم به چه صورت باید انجام پذیرد . 

۳. سختی کار به همکاران در آستانه بازنشستگی اعمال شده و برخی همکاران شرکتی نیز به دلیل اینکه پیمانکاران ۱۵ سال پیش وجود دارند امکان مطالبه درصد سختی کار را ندارند موفق نشدند از این موضوع استفاده کنند ، حال برای اینکه بنده نیز ۱۵ سال سابقه شرکتی پیمانکاری مانند آنها دارم و میترسم موقع اقدام به بازنشستگی شرکتهای پیمانکاری وجود نداشته باشند از الان چکار میتونم بکنم. 

۴ . قرارداد اینجانب کارگری دائم میباشد که در لیست بیمه از سوی  اداره  عنوان شغلی به عنوان کارمندی ذکر شده است. ممنون میشم راهنماییم کنید؟

در پاسخ به سوال اول شما باید بگویم که  تنها آیتمی که به نظر می‌رسد باید به شما پرداخت شود  حق شب کاری و حق تعطیل کاری بابت ساعاتی که به صورت  شبانه  در روزهای تعطیل فعالیت می‌کنید. حق شیفت شما تعلق نمی‌گیرد چون ساعات ورود و خروج شما ثابت می‌باشد. وجه داشته باشید که اگر در طول ساعات کاری استراحت کنید اینکه ساعات کاری در نظر گرفته شود یا نه بر عهده کارفرما می‌باشد. معمولاً این ساعت را در نظر می‌گیرند و ساعات کارکرد بیش از قانون کار به عنوان اضافه کار در نظر گرفته می‌شود.در پاسخ به سوال دوم شما بر اساس عرف کارگاه میزان استراحت مشخص می‌شود و باید با کارفرما هماهنگی کنید.در پاسخ به سوال سه شما باید بگویم که  تنها راهی که دارد این است که کارفرما حق بیمه شما را با ۴ درصد اضافه حق بیمه به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور ارسال نماید. در پاسخ به سوال چهارم شما باید بگویم اگر عنوان شغلی کارمندی باشد سختی کار به هیچ عنوان توسط تامین اجتماعی تایید نمی‌شود.


نظرات