محاسبه ایام تعطیل در قانون کار چگونه است؟

 با سلام! والا من متوجه یک مشکل دیگه هم شدم که نیاز به سوال ازتون دارم. من فکر میکردم در قرارداد تعطیلی وجود داره ولی توی قرارداد نوشتند که شغل من تعطیلی ندارد و چون کار من در تمام روزهای هفته پابرجاست. حقوق من در روز های عادی 39 تومان در ساعت است و باید طبق قانون کار اضافه کاری 40 درصد بالاتر از این مبلغ باشد. ما در هر ماه به صورت میانگین 5 تعطیلی داریم که باید این روزها اضافه حساب شود ولی طبق این قرارداد چه در روزهای عادی و چه در روز های تعطیل حقوق من ثابت است. آیا این مدل قرارداد ها اعتبار قانونی دارد؟

حقوق روزهای تعطیلی ربطی به قرارداد ندارد و در هر صورت باید رعایت شود چون طبق قانون کار روزهایی تعطیل باید ضریب بخورد و این ارتباطی ندارد که در قرارداد شما چنین چیزی نوشته شده باشد یا نوشته نشده باشد. قانون کار یک قانون آمره است و لازم الاجرا می‌باشد و نمی‌توان بندهای آن را حتی اگر یک بند باشد اجرا نکرد.  اگر در اداره کار هم در این زمینه مشکلی به وجود بیاید قانون کار معیار قرار می‌گیرد.


نظرات