توالی مشاغل سخت و زیان آور

 

بنده ۴۲ سالمه و شغلم کفاشی (پستائی ساز) هست . الان ۲۰ سال سابقه مشاغل سخت و زیان‌آور دارم و ۲ سال سابقه خدمت سربازی را هم خریده ام ، ولی در سال ۹۳  ۶ ماه پشت سر هم بیمه ام رد نشده است.  می خواستم ببینم بخاطر این شش ماه به من بازنشستگی می دهند یا نه ؟ یا میگن از حالت توالی خارج شده ؟

ضمنأ بنده حدود ۱۵ سال در مغازه پدرم کارکردم و بیمه ام از آنجا رد شده ولی در سال ۹۳ ،  ۲ ماه ترک کار کردم و در یک کفاشی دیگر کارکردم و از آنجا بیمه ام رد شد و دوباره به مغازه پدرم برگشتم و بدلیل اشتباه حسابداری که لیست بیمه را رد می کرد أین شش ماه را فراموش کرده که بیمه بنده را رد کند ، حالا اگه من از پدرم شکایت صوری کنم این شش ماه بیمه را می شود برگرداند ؟ که برای بازنشستگی اقدام کنم ؟

پاسخ: بیشتر از 2 ماه کسر بیمه داشته باشید توالی آن از بین می رود و دیگر نمی توانید بدون داشتن شرایط سنی بازنشسته شوید. تنها راهی که دارید شکایت از پدرتان و گرفتن رای از اداره کار است. البته مطمئنا تامین اجتماعی مخالفت می کند چون کارفرمایتان پدرتان است و به این سادگی اشتغال تان را تایید نمی کند . در مجموع کار طولانی و سختی در پیش دارید.

جدیدتر قدیمی تر