شکایت از کارفرما

 

رضا: سلام! بنده تو یک رستورانی کار می کنم که امسال ۵ سالم تمام می شود و تو این ۵ سال بیمه نشدم. هیچ سنواتی یا پاداشی یا حق بن به من ندادند و تو این ۵ سال شاید ۲سالشو بهم عیدی دادند که پایه حقوقم ۲۵۰۰ بوده که ۱۲۰۰ بهم دادند. وقتی که شروع به کار می خواستم بکنم ازمن ۲۰ میلیون سفته گرفتند. مرخصی دو و نیم روز رو هم بهم ندادند.

بدون قرارداد هم هستم! بنده از استان گلستان هستم و در حال حاضر در تهران هستم و اتباع هستم. مادرم ایرانی و پدرم اتباع هسش! چند سالی هم کارت کار دارم و بدلیل اینکه کارفرمای من برای من کارت کار نگرفته بود یعنی باید ایشون امضا می کرد که من برای این آقا کار می کنم امضا نکرده و من هم مجبور شدم که کارت کار ساختمانی برایم رد بشود و دامادمان که خودش کارگر هست امضاکرده است.

حالا من از کارفرمایم می توانم شکایت کنم یا نه؟حالا با این حال هم سفته ازم گرفته برای تهدید کار! کارفرمایم سفته را می تونه اجرا بگذاره یانه؟ و چقدر زمان میبره من به حقم برسم و امکانش هست من تمام حقم را بگیرم یا خیر؟

و اگر وکیل بگیرم برای روند کار بهتر هست یا خیر؟ ممنون ازلطفتون که وقتتون رو میزارین. من کارت عابربانک نداشتم یک سال آخر گرفتم یعنی امسال سال های دیگه به کارت مادرم حقوقم را می ریختند و شاهد هم دارم؟

پاسخ: بله می توانید شکایت کنید. سفته را به سادگی نمی تواند به اجرا بگذارد. باید دفاعیه خوبی بنویسید. بهتر است یک کارشناس برایتان دفاعیه تان را رد سایت اداره کار بنویسد. اگر بخواهید ما می توانیم این کار را برایتان انجام دهیم.

جدیدتر قدیمی تر