امتیازات در طرح طبقه بندی مشاغل

 

علی: لطفاً در صورت امکان به سوالات بنده پاسخی بدهید؟

1.     مرخصی در تمامی مشاغل سخت و زیان آور به صورت 5 هفته در سال می باشد یا اینکه بعضی از مشاغل فرق دارند ؟

2.      اگر بعد از مرحله تقاضای بازنشستگی و صدور فیش بابت پرداخت 8 درصد مشاغل سخت و زیان آور ، کارفرما طی مدتی بعد نسبت به پرداخت آن اقدام نماید ، خللی در وضعیت و روند بازنشستگی بر اساس سخت و زیان آور حاصل می شود ؟

3.      کارگاه های دارای طبقه بندی مشاغل ، بایستی هر 4 سال به 4 سال نسبت به تغییر و افزایش ضرایب حقوقی پرسنل خود در شرکت اقدام نمایند . آیا در راستای عدم انجام آن می توان به مراجع قانونی متوسل شده و تقاضای بررسی و دریافت آن را داشت ؟

4.     اگر بعد از بازنشستگی این ضرایب در محل کار قبلی رخ دهد ، کارگر می تواند نسبت به دریافت و تغییر حقوقش اقدام نمایند ؟ و اینکه عدم انجام این تغییر و افزایش در حیطه اختیارات شخص مدیر عامل می باشد ؟ باتشکر؟

پاسخ به سوالات فوق به شرح زیر است:

1.     نه فرقی ندارند. 5 هفته در سال همگی مرخصی دارند.

2.     تا وقتی کامل پرداخت نکنند شما نمی توانید بازنشسته شوید و اصلا فرآیند بازنشستگی شما شروع نمی شود.

3.     بله ! می توانید به اداره کار شکایت کنید . قسمت طبقه بند شماغل کارکنان. البته متاسفانه در این زمینه ضمانت های اجرای لازم دیده نشده است.

4.     بله می تواند اقدام نماید. تغییر و افزایش ضرایب براساس اصول طبقه بندی مشاغل است که یکی از آنها امتیازات شخص مدیرعامل است.

جدیدتر قدیمی تر