درخواست ازکارافتادگی به کمیسیون پزشکی

 

رضا: سلام  خسته نباشید خدا قوت! بنده درحادثه کارگری در 3 سال پیش دچار حادثه شدم . و در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی بابت دو بیماری مغز و اعصاب و داخلی(64)درصد کارافتاده شدم و چون شکستگی ساق پا(درشت نی ونازک نی) داشتم و در کمیسیون ارتوپد شرکت نکردم. همان 64 درصد را برایم حساب کردند که با کلی رفت و آمد و دوندگی شعبه تامین اجتماعی و کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی را راضی کردم که مرا در کمیسیون ارتوپدی شرکت دهند.

و شاید درصدی از ارتوپدی بگیرم و کار افتاده کلی شوم و گفتند اگر درصدی از ارتوپد گرفتی با 64درصد قبلی جمع می کنیم و امروز بنده در کمیسیون ارتوپدی شرکت کردم که هم سونوگرافی از ساق پا داشتم که فتق عظه ساق را نشان می دهد.

همچنین نوار عصب و عضله گرفته بودم که درگیری عصب پشت پا را نشان می دهد ولی متاسفانه دکتر ارتوپد کمیسیون اصلا نه بنده را معاینه کرد و نه نوار عصب و عضله و سونوگرافی ساق پا را نگاه کرد. فقط گرافی ساق پا که پلاتین دارد را نگاه کرد و بعد از پایان کمیسیون 0درصد داد.

حالا سوالم اینجاست: یعنی ساق پای شکسته که با پلاتین وصل است هیچ درصدی ندارد. فتق عضله ساق درصد ندارد؟ درگیری عصب پا درصد ندارد؟ آیا 0درصد کمیسیون بدوی ارتوپد منصفانه است؟ چون من درصد زیادی برای کار افتادگی کلی نمی خواستم که الان همان 64 درصد است.

حالا به نظر شما چکار کنم لطفا راهنمایی کنید؟ البته می توانم در کمیسیون تجدید نظر شرکت کنم و 1ماه مهلت اعتراض به رای بدوی دارم. خدا شاهده حدود 3 سال است که درگیر کار کمیسیون تامین اجتماعی هستم و واقعا توانایی کار ندارم و حدود 10سال سابقه بیمه پردازی کارگران ساختمانی دارم. لطفا کمکم کنید باید چکار کنم؟ ممنون بابت صبر و شکیبایی شما سرور عزیز ! خسته نباشید؟

پاسخ: بابت شکستگی که خوب بشود درصد نمی دهند . بهتر است اگر مشکلات بدنی دیگر مانند چشم یا داخلی دارید مجددا اقدام نمایید . البته باید از ابتدا در کمیسیون بدوی حاضر شوید و در کمیسیون تجدید نظر احتمالا همین موارد را تائید می کنند.

جدیدتر قدیمی تر