شکایت با داشتن برگه سفید امضا

 

با سلام !پدر بنده یک نانوایی داره که 4 دانگ خودشه و 2 دانگ شریکشِ. سال 91 حدود 30میلیون به بیمه بدهی داشت که همان سال بخشش جرایم اعلام شد و با پرداخت 15 میلیون تومان نقدی مابقی بخشیده می شد. شریک پدرم گفت که پول نداره و قصد فروش 2 دانگ خودش را دارد. بنده آن زمان پول زیاد داشتم و 2 دانگ وی را خریدم.ولی چون برای بیمه باید 15 نقدا پرداخت می شد و نمی شد که هر شریکی حق خودش را به بیمه بدهد. واسه همین پدرم گفت که منم دستم خالیه! ولی تو بیا 2دانگ رو بگیر 5 تومن بده بیمه 10تومن رو هم بده به من که منم بیمه را بریزم بعد من خودم به شریکم بعدا می دهم.

و گفت که قولنامه دو دانگ را بنویس به نام من(یعنی بنام پدرم) بعد من از سهم خودم بهت دو دانگ میدم.اینطوری هم بیمه داده میشه..خوب منم رو حساب پدر پسری گفتم چه عیبی داره اینکار رو میکنیم.بعد 2 دانگ را بنام پدرم نوشتیم..حالا بعد از 10 سال پدرم شانی خالی کرده ودو دانگی که 15 خریدیم الان شده 500 میلیون..از طرفی هم پدرم یه برگ سفید امضا بابت پشتوانه مغازه داد که البته دو سال قبل گفتم گم شده و اونم الان با تصور اینکه سفید امضا نیستش داره حق منم میکشه بالاِ.در حالیکه 15 م رو از حساب شخصی خودم واریز کردم و سندش هم موجوده..همچنین همه خانواده شاهد هستن که دو دانگ واسه منه..

الان چکار کنم بهتره.آیا سفید امضا را به قولنامه یا بیع نامه دو دانگ بنویسم بهتره..یا اینکه طرح دعوی کنم و طبق فیش واریزی , پدرم رو در دادگاه به اتیان سوگند وادار کنم چون میدونم که نمیتونه قسم بخوره..ضمنا اینم بگم که از سال 92 مغازه در تصرف و اختیار بنده بوده است. و پدرم هم سال 94 رفته شکایت تصرف عدوانی کرده بود که رفتیم بازپرسی و شرح ما وقع را گفتم اونم قرار منع تعقیب صادر کرد و قطعی هم شد..

ماه قبل به بهانه بازسازی مغازه کلید را از بنده گرفت و الان متوجه شدم که 3 دانگ را به دیگری فروخته است یعنی بعد 8 سال در حق بنده و همسر و دخترانم نامردی کرد.

حالا با توجه به این مراتب جنابعالی چه راهکاری پیشنهاد میدید که طبق آن برم جلو و بتونم حق قانونی خودم را بگیرم. سفید امضا را اگر بنویسم طبق همان توافق بین خودمون آیا میشه کاری کرد.یا همان طرح دعوی و اتیان سوگند از سوی پدرم را انجام بدم.یا طبق تصرف 8 ساله میشه کاری کرد..لطفا حقیر را راهنمایی نمایید چون واقعا بدجوری به بن بست رسیدم؟

پاسخ: طرح دعوی کنید و برگه سفید امضاء را هم ارائه کنید.

جدیدتر قدیمی تر