محاسبه افت قسمت خودروی سال 1397

 سلام! ماه پیش من با یه ۲۰۶ مدل ۹۷ تصادف کردم .من مقصر بودم که بعدا که فکر کردم هر دو مقصر یودیم  ولی کار از کار گذشته بود .بیمه تمام خسارت رو داد .حالا شکایت افت قیمت کرده است .با ابلاغیه برای حضور نظریه کارشناس هم اومده که مبلغ ۹ میلیون تومان خسارت در نظر گرفته است .قسمت های مورد تصادف:چراغ چپ جلو، سپر جلو و پروژکتور و گلگیر چپ و شلگیر چپ هست که همه تعویض میشه اما نظریه کارشناس با توجه به همه قیمت ها هست .اما در بازار خودرو تعویض سپر و چراغ و پرژکتور شامل افت قیمت ماشین نمیشه اما کارشناس بر حسب همه اینها مبلغ زده است!

آیا میتونم اعتراض بزنم. اول به علت اینکه شاید این قسمت ها قبلا تصادف داشته و باید ثابت بشه که نداشته است. .دوم اینکه ماشین سال ۹۷ صفر نیست و گران قیمت هم نیست که افت قیمت بخوره اونم اینهمه .ماشین ۲۷ هزار تا کارکرد دارد و آیا میشه با اعتراض کارشناس سه نفره تعیین نشه؟ همون یک نفره باشه یا اصلا با اعتراض حتما دوباره ارجاع میشه به کارشناس؟

این هم نظریه کارشناس! که مشخص نیست که در اون نقطه تصادف داشته قبلا یا نه و بر اساس همه قسمت ها   تعیین قیمت کرده،  ممنون میشم از راهنماییتون! آیا اعتراض بزنم ممکن قیمت بیشتری کارشناسی شود؟

در پاسخ به سوال شما باید بگویم که تعویض سپر و چراغ جزء مواردی نیست که شامل افت قیمت شود ولی تعویض گلگیر یکی از مواردی است که بین ۳ تا ۴ درصد افت قیمت دارد و با توجه به قیمت روز خودروی ۲۰۶ به نظرم افت قیمت را منصفانه محاسبه کرده اند. افت قیمت ربطی به صفر بودن ماشین و یا گران‌قیمت بودن ندارد و کافی است قسمتی از خودرو تصادف نداشته باشد. اگر مجدداً از آن نقطه تصادف کند گفت قیمت تعلق می گیرد. شما میتوانید اعتراض کنید ولی پرونده به کارشناسی سه نفره ارجاع می‌شود که هزینه کارشناسی هم با شماست مگر اینکه رای تفاوت زیادی کند. بنابراین به کارشناس یک نفره ارجاع نمی شود. به نظر بنده،  تفاوت چندانی در میزان افت قیمت رخ نخواهد داد. اگر بتوانید با طرفتان با مبلغ کمتر توافق کنید بهتر است وگرنه درخواست قسط بندی کنید یعنی که اعسار از پرداخت مبلغ بدهید و درخواست قسطی شدن می کنید. 



جدیدتر قدیمی تر