هزینه آندوسکوپی در سال 1400

 دوست عزیز در اینستاگرام از بنده سوال پرسیدند که نوبت آندوسکوپی داشته‌اند در بیمارستان شهید بهشتی و می‌خواستم ببینند هزینه‌های آندوسکوپی چقدر میشود؟

 البته رویه سایت ما این نیست که پاسخ به سوال بدهیم که آندوسکوپی در هر بیمارستان چقدر میشود. در هر حال بیمارستان های مختلفی وجود دارد و هر بیمارستان با توجه به شرایط دولتی، خصوصی، عمومی، نیروهای مسلح و تامین اجتماعی بودنشان مبالغ مختلفی می‌گیرند و همچنین بابت هزینه‌های هتلینگ نیز تفاوت هایی وجود دارد و البته اینکه شما چه نوع بیمه داشته باشید مانند بیمه تامین اجتماعی یا بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح و اینکه بیمه تکمیلی داشته باشیم یا نداشته باشید هزینه ها متفاوت خواهد بود. با این حال در پاسخ به سوال شما دوست عزیز باید بگویم که :

آندوسكوپی دستگاه گوارش فوقانی شامل مری، معده، دئودنوم و يا ژژونوم تشخيصی با يا بدون جمع آوری نمونه، بوسيله برس زدن يا شستشو با يا بدون بيوپسی منفرد يا متعدد،مستلزم بستری در بیمارستان هایی با درجه اعتباربخشی سطح 3 میلیون و ۵۸۰ هزار تومان می‌شود. در بیمارستانهای سطح 4 میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می‌شود. در بیمارستان‌های سطح 4 میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌شود. بیمارستان هایی با درجه اعتباربخشی 5 میلیون و ۵۸۰ هزار تومان می‌شود. از این مبالغ بستگی دارد که شما چه بیمه ای داشته باشید مثلا اگر بیمه تامین اجتماعی داشته باشید ۹۰ درصد هزینه را بیمه تامین اجتماعی می دهد و ۱۰ درصد را بیمه خودتان باید پرداخت کنید . در بیمه سلامت درصد ها کمی فرق می‌کند و ممکن است  ۷۰ درصد توسط بیمه پرداخت شود و مابقی را شما پرداخت کنید. اگر هم بیمه تکمیلی داشته باشید متناسب با نوع بیمه تکمیلی که دارید مبلغی توسط بیمه تکمیلی پرداخت می شود اگر بیمه تکمیلی داشته باشید و در بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی انجام دهید مبلغی نیازی نیست پرداخت کنید به شرطی که بیمه حرف و مشاغل آزاد نداشته باشید.


جدیدتر قدیمی تر