دیه قطع انگشت

 سلام وقتتون بخیر! بنده روز پنج شنبه تو شرکت در حین کار با دستگاه تزریق پلاستیک بودم که ناگهان بند اول انگشت سه و چهار دست راستم قطع شد. راهنمایی بفرمایید باید چه اقداماتی در خصوص دیه انجام بدم؟ بنده پس از بهبودی میخوام تو همان شرکت در قسمت مناسبتری کار کنم. من اگر بخواهم با کارفرما توافق کنم آیا دیه ای بهم تعلق خواهد گرفت؟ مبلغ دیه ام با وجود ماه حرام چقدر است؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید؟ با تشکر؟ 

در پاسخ به سوال دوست عزیزمان آقای قندهاری باید بگم که بابت دیه دو بند انگشت هر بند انگشت یک سی ام دیه تعلق میگیره و دو بند انگشت دو سی ام دیه تعلق میگیره معادل یک پانزدهم دیه کامل. در ماه حرام  با ماههای دیگر فرقی نداره. یک پانزدهم دیه کامل در ماه حرام که برای این جراحت ایجاد شده ۳۲ میلیون تومان به نرخ دیه سال ۱۴۰۰ محاسبه می شود. 

شما دو راه برای دریافت دیه دارید. اگر شرکتتان بیمه مسئولیت دارد بهتر است مستقیم با گزارش حادثه ناشی از کار به بیمه مسئولیت شرکت مراجعه کنید و دیه تان را بگیرید. اگر شرکتتان بیمه مسئولیت ندارد باید از کارفرما شکایت کنید اما چون می‌خواهید بعد از کارتان مجددا در همان شرکت شروع به فعالیت کنید به نظر من شکایت نکنید بهتر است باید توافق کنید مناسبتر است که از ۳۲ میلیون تومان می‌شود. 



جدیدتر قدیمی تر