درخواست ازکارافتادگی به علت تعویض مفصل

 سلام .من ۵۸ سال دارم و از سال ۱۳۸۵ تحت پوشس بیمه هستم و حق بیمه پرداخت کردم . ۱  سال قبل مفصل لگن پا یم به دلایل فیزیکی از بین رفته و باید طی جراحی تعویض با پروتز گردد ضمن اینکه مچ پای دیگر من نیز ۱۲ سال قبل به دلیل شکستگی و عدم رسیدگی صحیح از بین رفته و طی جراحی فیکس گردیده .ایستادن برایم امکان نداره چون هر دو پا به دلیل عدم خونرساتی به شکل بدی رو به خرابی بیشتر م یرود . حال آیا با مراجعه به اداره و تقاضای از کار افتادگی مشمول میباشم یا خیر  ممنونم ؟

 در پاسخ به این دوست عزیزمون که گفتن مفصل لگن شون به دلایل فیزیکی از بین رفته و باید طی جراحی تعویض یا پروتز بشه و پای دیگرش که شکستگی داره و باید فیکس بشه فرمودند آیا از کار افتادگی بهشون تعلق میگیره یا نه؟  اگه این بابت یک پاشون تعویض مفصل انجام بدهند و مفصل شان را عوض کنند قطعاً از کار افتادگی به ایشان تعلق می‌گیرد، از کار افتادگی کلی! 

اما اگر تعویض نکنند و همینجوری بذارند باشه معمولا در اداره کمیسیونهای پزشکی تامین اجتماعی به ایشان رای ادامه درمان داده میشه چون باید عمل کنند و حالت درمانی شان ثابت بشه وضعیتشون استیبل بشه تا رای داده بشه! بنابراین توصیه می کنم ابتدا عمل کنند و بعد درخواست از کار افتادگی به تامین اجتماعی بدهند. اگر بخواهند زودتر درخواست‌های کار افتادگی بدهند بعداً ادامه درمان داده میشه یا از کار افتاده نمی شوند و مجبورند دوباره مراحل را از اول بروند که بسیار طولانی تر میشه 



جدیدتر قدیمی تر