دریافت کمک هزینه زایمان

 کاربری به نام فائزه در اینستاگرام از من پرسیده است که ایشان ۹ ماه مرخصی زایمان استفاده کرده و از تیر ماه باید به سرکار برگردد. سوالی که داره اینه که ایشون نمیخواد به محل کار قبلیش برگرده و می خواهد که به کار جدیدی بپردازد و در محل کار جدید فعالیتش رو شروع کنه! 

حالا ایشون میگه شعبه بیمه ازش یک نامه خواسته از محل کار تا مبلغ هزینه کمک هزینه ایام زایمان رو برایش پرداخت کند. شرکت قبلیشون باهاشون همکاری نمی کنه تا نامه بهشون بده و می‌خواهد از محل کار جدید نامه بگیرد آیا این کار انجام شدنی هست یا نه؟ 

در پاسخ به این دوست عزیزمون باید بگم که برای دریافت کمک هزینه زایمان چند شرط دارد. ایشان احتمالا سابقه بیمه داره که حداقل ۳ ماه کار کرده باشد قبل از دریافت مرخصی زایمان ولی نکته مهم اینه که وقتی میخواد برای مرخصی زایمان اقدام کنه باید درون شرکت کار کنه یعنی آخرین روزی که بخواد بره برای مرخصی زایمان در این شرکت باید کار کرده باشه. 

بنابراین گواهی کار درون شرکت رو باید از شرکتی که قبل از رفتن به مرخصی زایمان می خواست استفاده کنه بگیره پس باید از شرکت قبلی بگیره! حالا اگه این شرکت همکاری با ایشان نمیکنه باید این موضوع را به شعبه اطلاع بده اگه سابقه‌ بیمه کافی رو داشته باشه معمولا شعبه  ایراد نمی‌گیرد اما اگه ایراد گرفتند دو راه داره یا از طریق اداره کار اقدام کنه و از اداره کار نامه بگیره که درون محل کار مشغول به کار بوده و یا اینکه از بازرسان شعبه تامین اجتماعی درخواست کنه که از محل کار بازرسی کنند و تاییدیه اشتغال ایشون قبل از رفتن به مرخصی زایمان رو به ایشون بدهند. 

جدیدتر قدیمی تر