محاسبه دیه شکستگی استخوان کالکانئوس

 سلام! شهریور سال ۹۸ در محل کارم از ارتفاع افتادم  و پاشنه پام شکست از نوع کالکنئوس  و ۲ تا مهره کمرم ترک برداشته است. من شکایت نکردم از کارفرما  و بعد ۹ ماه برگشتم  سرکارم، ولی پام هنوز ورم داره ، درد داره و بد فوهره ه شده است.

پاشنه پام کج شده ، همش با درد قدم بر میدارم و لنگ میزنم . دیسک کمر گرفتم ، خم و راست نمیتونم بشم بخاطر درد کمر . من از ترس اخراج شدن و وعده کارفرما که قرار بود راضیم کنه شکایت نکردم  ولی بعد این همه وقت ، اکنون که سال ۱۴۰۰ هستش ، بهم گفته ۲۰ میلیون بگیرم و رضایت بدم!  حالا موندم آیا میتونم شکایت کنم و مقدار دیه که بهم تعلق میگیره چقدره و چقدر زمان میبره کارم نتیجه بده ؟

در پاسخ به سوال دوست عزیزمان آصف که این سوال را از سعید از طریق سایت به ما اعلام کردند باید بگم که استخوان کالکانئوس ۸ درصد دیه دارد در صورتی که شکسته بشه و مهره‌های کمرشون که دو تاش ترک برداشته ۱۰ درصد دیه داره و مجموعه این دو شکستگی ۱۸ درصد دیه دارد بنابراین حداقل دیه که فعلاً بهشت  تعلق می‌گیرد ۸۶ میلیون تومان می باشد که با دیه قطع شدن پا به نظرم نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود .

البته کج شدن پا ارش دارد و بستگی به میزان کج شدن دارد. بابت درد کمر و دیسک کمر معمولاً در نظر گرفته نمی شود. به نظر من اشتباه کردند که از همون اول شکایت نکردند.  اگر مدارک کافی دارید و مدارکی که نشون بده حادثه در محل کار اتفاق افتاده مانند گزارش حادثه کار و گزارش بیمارستان حتما از طریق کلانتری محل یا دادسرا شکایت کنید. اگر مدارک مکتوب نداشته باشید کار براتون سخت میشه ولی به هر حال صد میلیون خیلی تفاوت داره با ۲۰ میلیونی که گفته شده به شرط اینکه مدارک کافی داشته باشید.


جدیدتر قدیمی تر