مدت زمان پاسخگویی دیوان عدالت اداری

 دوستی به نام عزتی در تلگرام از بنده سوال پرسیدند که آیا طولانی شدن نتیجه رای از دیوان عدالت اداری امری طبیعی است یا نه! با توجه به اینکه ایشان از اداره کل تامین اجتماعی تبریز شکایاتی داشته اند و تامین اجتماعی جواب شکایت را در فروردین ماه به دیوان عدالت اداری داده است .

در پاسخ به این دوست عزیز من باید بگویم که دیوان معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا بابت یک شکایت جوابگو باشد و مدت زمانی از این ۶ ماه زمانی است که برای پاسخگویی دستگاه اداری صرف می‌شود. یعنی دیوان شکایت فرد را به این اداره می فرستد و معمولاً یک ماه برای اداره زمان تعیین می کند تا جواب بدهد و بعد از یکماه که جواب آمد رای صادر می‌شود . منطقا اگر فروردین ماه اداره کل تامین اجتماعی تبریز به دادخواست فرد جواب داده باشد باید تا تیرماه جوابیه دیوان آمده باشد. به نظر می رسد که کمی مدت زمان پاسخگویی دیوان عدالت اداری غیر طبیعی می باشد و بهتر است به صورت حضوری موضوع بررسی شود. هرچند توجه داشته باشید که معمولاً بهتر است به صورت حضوری به دیوان مراجعه نکنیم چون دیوان عدالت اداری در بزرگراه ستاری بسیار شلوغ است و معمولاً عبور از گیت های ورودی و مذاکره با مسئول شعبه یا قاضی شعبه یا منشی شعبه کمی سخت و می باشد .


قبول وکالت پرونده های شما:

تنظیم دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعیه و اظهارنامه برای هیات های موضوع قانون کار، دیوان عدالت اداری ، شورای حل اختلاف و مراجع قضایی و تنظیم قراردادهای کاری. پیگیری پرونده های تامین اجتماعی مانند بیمه بیکاری، احراز سوابق بیمه ای، احراز شرایط بازنشستگی، مستمری بازنشستگی، حق بیمه قراردادهای پیمانی و گرفتن مفاصاحساب بیمه ای، شرکت در هیات های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات سازمان. پیگیری پرونده های کارگری و کارفرمایی در هیات های تشخیص، حل اختلاف اداره کار و دیوان عدالت اداری. پیگیری پرونده های مرتبط با دیه در پزشکی قانونی و دیگر مراجع قضایی . در صورتیکه می خواهید پرونده تان را به ما بسپارید با شماره تماس 09333644122 تماس حاصل فرمایید

مشاوره رایگان تلفنی :

سایت بیمه جو مفتخر است با همکاری کارشناسان باتجربه امکان مشاوره رایگان تلفنی را در طول هفته فراهم سازد. در صورتیکه می خواهید با کارشناسان مرتبط مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید با شماره تماس 09333644122 تماس حاصل فرمایید.

مشاوره رایگان از طریق ایمیل :

سوال شما پس از ثبت ، بررسی شده و پاسخ توسط کارشناسان مرتبط ارائه می گردد و یک نسخه از آن هم در سایت به نمایش در می آید . اگر مجددا سوال داشتید باز هم از طریق سایت سوالتان را بپرسید و ایمیل نزنید . به ایمیل ها پاسخی داده نمی شود . برای مشاوره رایگان با کارشناس کلیک کنید

مشاوره رایگان از طریق تلگرام :

شما می توانید از طریق پیام رسان تلگرام سوالتان را مطرح نمایید. سعی کنید سوالتان را کامل و دقیق بپرسید و نیازی به گرفتن اجازه و یا سلام و علیک نیست. به سوال شما در سریعترین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد.بر روی لینک تلگرام کلیک کنید.

پاسخگویی از طریق صفحه اینستاگرام:

شما می توانید از طریق فالو کردن صفحه اینستاگرام بیمه جو سوالتان را مطرح نمایید. در اوقات فراغت جواب سوال شما را می دهم و بهتر است در دایرکت سوالتان را بپرسید. بر روی لینک زیر کلیک کنید و صفحه ما را فالو کنید:

https://www.instagram.com/bimego.ir/