دیه رباط صلیبی

 دوستی به نام عرفان از طریق سایت برای من پیغام داده است که ایشان در مورخه ۲۵ اردیبهشت همین امسال در محل کار دچار حادثه کاری شده اند و متاسفانه مینیسک  پایشان پاره شده است. متاسفانه علاوه بر مینیسک پای ایشان رباط صلیبی پای ایشان نیز پاره شده است .متعاقب این حادثه در هفدهم خرداد همین امسال با ایشان تسویه حساب شده است و ایشان از کار در حقیقت اخراج شده است.ا سوالی که ایشان دارند این است که آیا می‌توانند درخواست دیه کنند و آیا کارشان به جایی می‌رسد؟ همچنین سوالی دیگری که دارند این است که دیه ای که به ایشان تعلق می گیرد چه مقدار می باشد؟ 

در پاسخ به این دوست عزیزمون که این حادثه برایشان اتفاق افتاده است اعلام می کنم که بله ایشان می تواند درخواست دیه کند. کافی است با مدارک پزشکی و از طریق کلانتری نزدیک به محل کار شکایت کند. کلانتری ابتدا موضوع را به بازرس اداره کار ارجاع می دهد و همچنین به صورت همزمان پرونده را به پزشکی قانونی می فرستد تا میزان دیه مشخص شود. بازرسی اداره کار نیز تعیین درصد می‌کند و میزان تقصیر کارفرما و ایشان را تعیین می نماید. 

بعد از تعیین میزان تقصیر هر دو طرف و میزان تعیین دیه پرونده به دادسرا ارجاع داده می‌شود تا بعد از بررسی دادیار یا دادستان قاضی در دادگاه در این زمینه تصمیم‌گیری کند. توجه داشته باشید در صورتی که هر یک از طرفین به میزان دیه و یا میزان تقصیر هر کدام اعتراض داشته باشند می توانند اعتراض خود را اعلام کنند. اگر نسبت به دیه اعتراض داشته باشند قاضی می تواند پرونده را مجدداً برای بررسی به کمیسیون پزشکی پزشکی قانونی ارسال کند. اگر نسبت به میزان تقصیر طرفین نیز اعتراضی باشد قاضی می تواند پرونده را به کارشناس رسمی دادگستری برای بررسی مجدد ارجاع دهد. توجه داشته باشید که دیه پارگی کامل مینیسک ۴% می باشد که معادل ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می شود. دیه پارگی رباط صلیبی ۸ درصد می باشد که معادل ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌شود. برای این دوست عزیزمان آرزوی سلامتی داریم.


جدیدتر قدیمی تر