شکایت از کارفرما

 دوستی به نام محمود مجیدی از تبریز سوالی از بند پرسیده است در مورد شکایت ایشان از کارفرمای خودشان. ایشان فرمودند که تا ۲۸ اردیبهشت ماه در شرکت کار می‌کردند و در بیست و نهم و سی ام اردیبهشت ماه در شرکت حضور به هم رسانده اند که مراحل تسویه خودشان را  انجام بدهند. متاسفانه با استعفای ایشان موافقت نشده است و ایشون خودشون ترک کار کرده است. 

حق بیمه شون توسط کارفرمای محترمشون تا ۱۵ اردیبهشت ماه پرداخت شده است.  حالا سوالی که ایشون از من دارند اینکه می توانند شکایت کنند به اداره کار و حقوقی که نیاز است را بگیرد؟ حقوق ماه آخرشون ظاهراً به صورت ۵۰ درصد پرداخت شده و کامل پرداخت نشده است. 

در جواب به این دوست عزیزمون باید بگم که مطالبه شان اگه فقط همین حقوق ۵۰ درصد باشه به نظر خودمان به دردسر هاش نمی ارزه! دردسرهایی که در این زمینه داریم این است که باید بروند دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک یوزر و پسورد بگیرند و در سایت اداره کار شکایت کنند و در روز مشخص به اداره کار بروند و  شکایتش را مطرح کنند.

ممکن است کار به هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برسه و زمان طولانی میشه! اگر بتواند دوستانه این موضوع را حل نماید خیلی بهتر می باشد چون طلبی که دارند بسیار کم می باشد. اگه حق بیمه و سنوات و عیدی و مرخصی و خیلی موارد دیگر باشه شکایت کردن توجیه داره اما بابت ۵۰ درصد حقوق شکایت کردن توجیه نداره! 

با این حال می تواند شکایت کند و ترک کارشان دلیلی بر نپرداختن حقوق ایشان توسط کارفرما نمیشه. صرفاً باید مدارکی ارائه کند که تا تاریخ موردنظر کار کردند. این مدارک هم باید مدارک مکتوب باشه. اگر مدارک مکتوب ندارند باید درخواست بازرسی بدهند تا کارشناسان و بازرسان اداره کار از محل کار ایشون بازرسی نماید. این تنها راهی که صحت کارکرد ایشان اثبات می شود. 

جدیدتر قدیمی تر