شکایت از پزشکی قانونی

 سلام وقتتون بخیر! من پرستارم و چند وقته که درگیر یک  پرونده پزشکی شدم. شرح ماجرا : ۲۶ اسفند ۹۹ یک خانوم برای عمل لیپوساکشن به کلینیکی که من توش مشغول بودم توی بجنورد مراجعه کردند. بعد از عمل دکتر جراح به صورت شفاهی به خدمه اتاق عمل گفته که برای بیمار کیسه ی آب گرم بذارید و ایشون هم این کارو انجام داده است. بعد از گذشت چند دقیقه که مشخص نیست دقیقا چقدره چون کسی اعتراف نکرده که چه موقع کیسه رو گذاشته و پرستار مسئول ریکاوری هم میگه من خبر نداشتم که کیسه گذاشته شده من رفتم و مریضو تحویل گرفتم . بعد از انتقال از اتاق عمل به داخل بخش که کمتر از ۵ دقیقه طول کشیده برای چک مریض رفتم (چون خانوم بود خدمه بخشو فرستادم که خانومه) . متوجه وجود کیسه روی بدن بیمار روی موضع عمل  شدم و برداشتمش و گذاشتمش روی پتوی بیمار و یکم پوست بیمار صورتی بود ک طبیعی به نظر می رسید چون همون موضع عمل شده بود و توی گزارشم نوشتم. 

بعد از گذشت حدود نیم ساعت مریض شروع کرد به ناله کردن و شکایت از سوزش محل عمل که طبیعی به نظر می رسید و رفتم که دوباره چک کنم که دیدم پوست ملتهب شده و فهمیدم که دچار سوختگی شده است.  با دکتر جراح تماس گرفتم و بهش اطلاع دادم و توی تماس اول گفت که به من ربطی نداره سوخته که سوخته! بعد از گذشت حدود ۲۰ دقیقه وقتی که بیمار با مسکن هم آروم نشد و وضع سوختگیش داشت بدتر میشد دوباره تماس گرفتم و شرح دادم برای دکتر و پماد تجویز کرد که همراهی بیمار را فرستادم پماد را  گرفت و روی موضع سوختگی مالیدم .

تک تک وقایع حرفه ای رو توی گزارشم خط به خط نوشتم .حدود دو ماه بعد از اون ماجرا بیمار چون کلینیک هزینه  درمانش را نداده و با راهنمایی و اصرار کلینیک رفته شکایت کرده است. بعد از برگزاری کمیسیون پزشکی توی پزشکی قانونی من و پرستار ریکاوری و خدمه های اتاق عمل و بخشو مقصر شناختند و دکتر مبری از اتهام شناخته شده چون شفاهی دستور داده ! الان دیه ۱۰ درصد تعیین شده که خب درجه دو بوده و میگن چون زیباییه بیشتره و ۲۰ درصدش برای من خورده ولی هنوز دادگستری بجنورد برای من اخطاریه نفرستاده است. میخوام بدونم این پرونده راهی داره که من که نفر چهارم توی این پرونده بودم و  از نظر فنی و حرفه ای تقصیری نداشتم چون هر کاری که باید میکردمو انجام دادم و خب سوختگی هم از قبل اتفاق افتاده بوده و دخل و تصرفی توش نداشتم از پرداخت دیه و اتهام مبری بشم و یا درصد کمتری به  من بخوره ؟و اگر شدنیه حق وکالتش چقدر میشه ؟ممنون میشم در اسرع وقت جوابمو بدید؟

به نظر بنده شما تقصیر خاصی ندارید و اگه همونجوری که گفته این عمل کرده باشیم و تمام مراحل رو مکتوب و مستند کرده باشید به نظر من اصلا نباید دیه پرداخت کنید. الان دیه که برای شما تعیین شده حدود ۹ میلیون و 600 هزار تومان می شود اگر اشتباه نکنم. 

شما دو راه دارید یا باید شکایت کنید به کمیسیون مرکزی پزشکی قانونی که در تهران است یا اینکه این مبلغ را بپردازید. اگر بخواهید شکایت کنید به هر حال باید وکیل بگیرید. وکیل شاید یک درصدی را کم کند ولی من فکر نکنم بشه صفر کرد که نهایتا 4 تا 5 میلیون هزینه میشه و همون پول را باید به وکیل بدی چون سیستم کمیسیون پزشکی قانونی یک سیستم مافیایی است و پزشکانی که آنجا وجود دارند کلاً منافع صنفی پزشکان براشون از اهمیت بسیار بالاتری برخورداره و معمولاً همه توی دادسرای پزشکی محکوم می شوند غیر از پزشکان. 

من فکر نمی‌کنم درصد دیه که برای ایشان تعیین شده است زیاد باشه! ۱۰ درصد شاید زیادی نباشه که این ۱۰ درصد را کم نمی کند و طبیعی که به پزشک هم درصد را نمی دهند بنابراین تغییر آنچنانی به نظر من رخ نمی دهد و اگر رخ بده آنقدر ارزش نداره که شما وکیل بگیرید پیشنهادم اینه که به این رای اعتراض کنید و مدارک مکتوب خودتون رو نهایتاً در حد یک دفاعیه بدید کسی براتون بنویسه که هم دانش پزشکی داشته باشه و هم دانش حقوقی و برید توی جلسه که شاید درصد شما کمتر بشه این بهترین راهی که به نظر می رسد.



جدیدتر قدیمی تر