شکایت برای توقیف اموال کارفرما

 با سلام! در شركتي با كار تاسيساتي مشغول كار شدم . ا ز تاريخ ١/٨/٩٨بيمه ما رد شد تا برج ٤/٩٩ ولي حقوق برج ٤پرداخت نكرده است و شركت قرارداد خود را ماه به ماه تا برج٨/٩٩ تمديد كرد و در اين مدت ٧ماه حقوق داده به من تا برج٣/٩٩ و از اون به بعد نه بيمه رد كرده  برام ونه حقوق داده است.

حال شكايت كردم از شركت كه اداره كار رای صادر كرده مبلغ ١٩/٨٠٠هزارتومان! كارفرما ميگه حق تو نيست نميدم  و پرونده به شوراي كار تامين اجتماعي رفته ولي باز هم قبول نكرد. پرونده را فرستادن به بازرسي يا بازپرسي گفته ٢ماه طول ميكشه! به نظر شما آیا  من به پول خود ميرسم يا نه؟  راهنماي بفرمايد چكار بايد بكنم؟ با كمال تشكر؟

درس پاسخ به سوال دوست عزیزمان کرد واحد آن این سوال را پرسیده است باید بگویم که تنها راه منطقی که دارید اینه که رای اداره کار رو به اجرای احکام دادگستری برده و اجراییه بگیرید و اجراییه رو به ایشان ابلاغ بشه! در صورتی که بیست روز از ابلاغ بگذره و ایشان پول شما را پرداخت نکنه شما باید اموالی که ایشان دارند معرفی کنید و حکم توقیف اموال بگیرید. 

این تنها راهی است که دارید چون حکم حبس که برای شکایات اداره کار داده نمیشه و تنها راهی که دارید توقیف اموال است. اینکه پرونده به تامین اجتماعی رفته یا بازرسی رفته نمیدونم چرا رفته ولی بابت بیمه بوده و آن را هم باید از طریق اجرائیات تامین اجتماعی پیگیری کنید. پس برای حقوقتون از طریق دادگستری اقدام کنید و برای بیمه تا از طریق اجرائیات  شعبه بیمه. کلاً شاید یک سال دوندگی داشته باشه ولی به نظر من به حق تو میرسی و بعد از اینکه طلب تون رو گرفتید می توانید شکایت کنید و مبلغ مابقی را به نرخ روز دریافت کنید که این هم مبلغ نسبتا خوبی میشه.




جدیدتر قدیمی تر