حق بیمه تامین اجتماعی مراقب سالمند

 سلام!  پرستار ۲۴ ساعته برای مدت ۶ ماه جهت مراقبت از سالمند با شرکت قرارداد تنظیم  و امضا شده که در آن قید شده بدون پوشش بیمه تامین اجتماعی و فقط پوشش بیمه حوادث و مسئولیت آیا چنین قراردادی صحیح می باشد؟ و در آینده برای  خانواده سالمند که پرستار گرفته اند دردسر ایجاد نمی کند و در قانون آیا تمهیداتی برای پوشش پرستار مراقب سالمند در نظر گرفته شده است؟


سوال فوق را خانم یا آقای بهنام زارع از شیراز از بنده پرسیده‌اند در مورد اینکه آیا قراردادی که با پرستار مراقبت سالمندان بسته میشه حق بیمه تامین اجتماعی باید برای این پرستار در نظر گرفته  بشود یا نه و اگر در نظر گرفته نشود چنین قراردادی درست است یا نه؟ 

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم که چنین قراردادی درست نیست . حق بیمه تامین اجتماعی در قرارداد باید ذکر شود. چون که ایشان از شما حقوق می گیرد و در قبال دریافت حقوق،  کاری انجام میدهند و طبق ماده ۱۴۸ قانون کار باید حق بیمه پرداخت شود و اینکه در خانه شما کار می‌کند که کارگاه اصطلاح نامیده نمی شود به این معنا نیست که شما  نباید حق بیمه شان را پرداخت کنید. به این معناست که تامین اجتماعی از محل زندگیشان بازرسی نمی کند ولی شما باید حق بیمه شان را پرداخت کنید و ایشان چه در قراردادشان ذکر کرده باشید که در قراردادشان ذکر نکرده باشید اگر به اداره کار شکایت کنند برای حق بیمه مطمئناً رای مثبت می گیرد. 


جدیدتر قدیمی تر