انتقال تخفیف خودروی بیمه شخص ثالث

1- سلام! بنده راجع به انتقال تخفیف خودرو به مشکل خوردم . ماشین قبلیم برج ۱۱سال ۹۸ تخفیف کامل خریدم که تازگی فروختم و ماشین دیگه خریدم. ماشین جدید برج ۷ بیمه تموم میشه!  برای انتقال تخفیف یکی دوتا دفتر بیمه رفتم گفتن تعلق نمیگیره!  ماشین قبلیم باید تاریخ تعویض پلاک خودرو قبل از برج۱۰ سال ۹۷ می بوده است.  حالا شما میتونید مشکل رو حل کنید! هزینه اش هم تقدیم می کنم. لطف کنید جواب بدید ممنون میشم ؟

نه متاسفانه امکان چنین چیزی فراهم نیست. قانون انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث در اسفند ماه سال ۹۹ تغییر کرده است و دیگر نمی توان چنین کاری انجام داد. قانون بیمه مرکزی افراد هیچ بیمه دیگر نمی‌تواند تخفیف بیمه را به یک ماشین دیگر انتقال دهد مگر اینکه هر دو نفر فروشنده و خریدار اعضای یک خانواده باشد یعنی بستگان درجه اول باشد.

2-پسر من۱۴و نیمش بود که در تاریخ ۱۰مرداد۱۴۰۰ غرق شد. آیا دیه به نوجوان ۱۴ساله تعلق می گیرد ؟ 

در پاسخ به سوال شما باید بگویم بله ! دیه به نوجوان ۱۴ سال و نیمه تعلق می‌گیرد و اگر غرق شدن ایشان به صورت کامل یا به صورت درصدی بر عهده افراد دیگر نیز باشد می توانید برای دریافت دیه اقامه دعوا نمایید.

3-دوستی در اینستاگرام از بنده سوال پرسیدند که ۱۴ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارد و ۵۳ سال سن دارند ایشان می‌خواهند باقیمانده بیمه را یکجا بخندند و بازنشسته شود سوال شان این است که آیا چنین کاری امکان‌پذیر است ؟ 

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم که چنین چیزی امکان پذیر نیست اگر می‌خواهند بازنشسته شود باید اگر خانم باشند ۵۵ سال سن داشته باشند و اگر آقا باشند ۶۰ سال سن داشته باشند تا بتوانند بازنشسته شود همچنین بهتر است اگر بخواهند در این سنین بازنشسته شوند ۲۰ سال سابقه بیمه داشته باشند تا بتوانند حداقل حقوق را طبق قانون که هر سال دولت اعلام می کند دریافت کند وگرنه متناسب با سابقه بیمه شان مستمری می‌گیرند که مبلغ بسیار ناچیزی می شود.

4-دوستی در اینستاگرام از بنده سوال پرسیدند که یک ماه پیش همسرشان را به علت کرونا بستری کردند و برای اینکه بتوانند ایشان را از بیمارستان مرخص کنند مبلغ بیمارستان را به صورت آزاد حساب کرده‌اند چون کارفرما حق بیمه را پرداخت نکرده است حالا بیمه شان فعال شده است آیا می‌توانند به بیمارستان مراجعه کنند و درصدی که مربوط به بیمه است از بیمارستان پس بگیرند؟ 

پاسخ به سوال شما دوست عزیز باید بگویم که اول اینکه باید سابقه بیمه مربوط به دوران می باشد که شما در بیمارستان بستری بوده اید در صورتی که سابقه بیمه تامین شده باشد و دستگاه تامین اجتماعی تایید شده باشد. اگر بیمارستان خصوصی شده باشد می توانید از طریق دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی تامین اجتماعی مبلغ مورد نظر را بگیریم و اگر بیمارستان دولتی باشد باید به بیمارستان مراجعه کرده و درصدی که معمولاً ۹۰ درصد پرداختی شما می شود را از بیمارستان بگیرید.

5-در اینستاگرام از بنده سوال پرسیدند که مستمری بگیر همسرشان بودند که فوت شدند و سال‌های قبل ازدواج کردند در سال ۸۸ بعد از ازدواج مستمری شان قطع شده است و پسرشان حقوق پدرشان را تا سن ۱۸ سالگی دریافت می‌کرده است حالا می توانند با وجود این که متأهل هستند برای دریافت مستمری همسرشان در خواست دهد؟ 

پاسخ به سوال شما دوست عزیز باید بگویم بله می‌توانیم قانون عوض شده است و شما با وجود ازدواج مجدد می توانید از مستمری همسرتان استفاده نمایید.


جدیدتر قدیمی تر