شرایط دریافت نمایندگی بیمه جنرال

 خیلی از افراد سعی می‌کنند که نمایندگی جنرال شرکت بیمه بگیرند. نمایندگی جنرال بیمه به این معناست که شما باید انواع خدمات بیمه ای را ارائه بدید مثلاً نمایندة مثلاً بیمه شخص ثالث ارائه کنید ، بیمه بدنه اداره کنید، بیمه درمان تکمیلی ارائه کنید،  بیمه آتش‌نشانی ارائه کنید . این نوع نمایندگی را بیشترین نمایندگی شرکتهای بیمه ای ارائه می دهند و متقاضی فراوانی داریم. دلیلشم خوب کاملا مشخصه!  شرکت های بیمه بسیار زیاد هستند و از طرفی دیگر انواع اقسام بیمه‌ها را ارائه می دهند بنابراین باید سبدی از انواع بیمه ها را ارائه کرد تا بتوان درآمد کافی به دست آورد. 

شاید وقتی ما معمولا می‌خواهیم بیمه ارائه بدیم بیمه شخص ثالث به نظرم می رسه که خوب همه مجبورند بگیرند هرچند همه هم معمولاً دچار مشکل می‌شوند و ممکن است نگیرند ولی به هر حال چون اجباری است همه می گیرند اما باید توجه داشته باشید که بیمه‌های شخص ثالث معمولاً کمترین سود را برای فروشنده یعنی اون نمایندگی دارند بنابراین یک نمایندگی موفق نمایندگی است که بتواند بیمه های دیگر را نیز بفروشد مثلا اگه بتونه بیمه درمان تکمیلی بفروشه دریافتی بالاتری خواهد داشت یا اگه بتونه بیمه عمر بفروشه خیلی سود بالاتری خواهد گرفت. هرچه فروختن بیمه سخت تر باشه معمولاً سودش بیشتره بنابراین افراد سعی می‌کنند که نمایندگی بیمه جنرال بگیرند تا بتوانند که خدمات مختلفی ارائه بدهند و درآمد کافی داشته باشند. 

خودم به نظرم بهتره که نمایندگی جنرال نداشته باشیم و ابتدا از بازاریابی شروع کنیم ولی به هرحال برای دریافت نمایندگی ما دو حالت داریم:  نمایندگی حقیقی بگیریم یا نمایندگی حقوقی.  اگر بخواهیم نمایندگی حقیقی بگیریم چندین شرط وجود داره که این شرکت‌ها را به تدریج براتون ارائه می‌کنم 

  1. اولین شرط برای دریافت نمایندگی بیمه حقیقی اینکه آیین نامه ۷۵ قانون بیمه رو بخونیم و تسلط کامل .البته ماده ۵ خیلی مهم و حتماً ماده ۵ باید بخوانند.

  2. شرط دیگر این است که به شرکت بیمه مورد نظر مراجعه کنیم و درخواست نمایندگی بدید. البته کلا بهتون بگم که معمولا اکثر شرکت‌های را قبول نمی‌کنند شرکت‌های بیمه مثل ایران البرز آیا شرکت‌های بیمه مشابه معمولاً قبول نمی کند یا نوبت بندی های بسیار طولانی دارند و یا آزمون نیاز دارند و بیمه‌های خصوصی جدیدتر معمولاً قبول می‌کنند. شرکت های  بیمه جدید خصوصیت معمولا فروش کمتری دارند و بنابراین کمتر استقبال از این بیمه‌ها میشه اما شرکت‌های بیمه بزرگتر مثل بیمه ایران یا بیمه آسیا معمولاً به راحتی قبول نمی کنند یا باید آشنا داشته باشید یا اینکه مدتها منتظر بمونید و شاید همین هم درست باشه به هر حال این قدر نمایندگی ها هم زیاد شده که به سادگی نمایندگی داده نمیشه.

  3. سومین شرط اینه که اگه سابقه کاری نداشته باشی یا سابقه‌ای بازاریابی طولانی نداشته باشید باید در دوره‌های آموزشی شرکت کنید . معمولا اکثر شرکت ها  الان دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند و دوره های آموزشی شون هم با  پرداخت هزینه انجام میشه و باید این دوره‌ها را با موفقیت انجام بدید یعنی یک موفقیت و اوکی از خود بیمه مربوطه بگیرید.

  4.  شرط چهارم اینکه در آزمون دانش و اطلاعات بیمه ای که به صورت مختصر آزمون آداب بود همیشه شرکت کنید و موفق باشید. این آزمون توسط بیمه مرکزی برگزار میشه و آزمون ساده ای نیست و باید سعی کنید که در آن قبول بشید. معمولاً در هر فصل یا چهار بار برگزار میشه و ثبت نام شما از طریق سایت بیمه مرکزی انجام میشه الان به علت کرونا مدت‌هاست برگزار نشده یکی دو ماهی هست ولی احتمالاً در پاییز دوباره شروع میشه!

  5. پنجم اینکه بعد از اینکه در آزمون آداب موفق شوید یک دوره کارآموزی را در همان شرکت بیمه که  معمولا شرکت شما را به یک نمایندگی معرفی میکنه و شما زیر نظر نمایندگی و حالا کارگزاری مربوطه باید کارآموزی را انجام دهید.

  6.  شرط ششم هم اینه که شما دفتری را فراهم می کنی و ارائه میدی و شرکت مربوط به دفتر شما را بررسی می کنه و در صورتی که شرایط داشتن یک نمایندگی رو داشت اون رو تایید میکنه !

  7. شرط 7 و مهم اینه که کد نمایندگی می‌گیرد و بعد از اون میتونید از طریق سیستم بیمه نامه های مختلفی صادر کنید.

نمیاندگی حقوقی یعنی یک عنوان یک شرکت بهترین نمایندگی بگیرید معمولاً همین شرایط حقیقی است به علاوه اینکه شما باید مدارک شرکتتون اعضای هیئت مدیره مدیرعامل و شناسنامه رسمی و مدارکی که در روزنامه رسمی ثبت شده را ارائه کنید تا بتوانید با موفقیت نمایندگی را بگیرید عمدتاً همونم شرایطی که در زمینه بیمه نمایندگی بیمه در زمینه حقوقی هم هست .


جدیدتر قدیمی تر