سابقه بیمه تامین اجتماعی

 


سازمان تامین اجتماعی در دوران مدیرعاملی آقای دکتر سالاری روش های مختلفی را برای اطلاع از وضعیت آخرین واریز حق‌بیمه کارگران توسط کارفرما و یا بیمه های خویش فرما و امکان مشاهده سوابق بیمه حتی بدون نیاز به حضور شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی فراهم ساخته است

سایت مشاوره رایگان بیمه جو  بعنوان بهترین سایت مشاوره رایگان بیمه تامین اجتماعی ، قانون کار  و دیه، در این مقاله بصورت کامل فرآیند مشاهده و بدست آوردن سابقه بیمه  با استفاده از موبایل و کد یو اس اس دی را برای شما توضیح می دهد.توجه داشته باشید که دیگر نیازی نیست به شعب بیمه و کارگزاری های بیمه ای مراجعه کنید.

برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی بدون نیاز به مراجعه حضوری سه راه پیش روی شماست:

1.     مراجعه به سایت تامین اجتماعی به آدرس https://www.tamin.ir  و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

2.      استفاده از اپلیکیشن تامین اجتماعی برای تمامی خدمات این سازمان که به راحتی قابل دانلود از طریق گوگل پلی و سایت کافه بازار و دیگر سایت های دانلود است.

3.     با شماره گیری کد USSD و استعلام سوابق بیمه با موبایل

 در اینجا سعی میکنیم به زبان ساده بگوییم که با چه روشی می توانیم سوابق بیمه را بدون نیاز به اینترنت و مراجعه حضوری، و فقط با وارد کردن یک کد در گوشی موبایل‌مشاهده کنید. توجه داشته باشید؛ قبل از شماره‌گیری کد USSD برای مشاهده سوابق بیمه لازم است حتما در سایت تامین اجتماعی به آدرس http://tamin.ir   ثبت نام کنید. این روش برای مواقعی که به اینترنت دسترسی ندارید بسیار سودمند است و نیازی به اتصال اینترنت ندارد. شاید باورتان نشود ولی از طریق روش زیر می توانید اقدام کنید؟

 

استعلام آخرین سابقه تامین اجتماعی

برای استعلام آخرین سابقه بیمه تامین اجتماعی برای تمام اپراتورها، کد #1420*4* را شماره گیری نمایید. طبق منویی که ظاهر می شود برای استعلام بیمه، عدد ۱ را شماره‌گیری نمایید. برای نمایش آخرین مستمری عدد 2 را شماره گیری کنید. برای اینکه ببینید استحقاق درمان دارید عدد 3 را شماره بگیرید و برای اینکه رابطه بیمه ای تان با سازمان را بررسی کنید عدد 4 را شماره گیری کنید.می توانید کد ussd را به صورت کامل زیر در گوشی خود شماره گیری کنید و سپس کد ملی خود را وارد کنید:

*4*1420*1#

سپس برای مشاهده سوابق بیمه‌ای خود یکی از گزینه‌ها را انتخاب نمایید. برای مثال برای مشاهده آخرین سابقه خود عدد ۱ را شماره‌گیری کنید . سپس با وارد کردن کد ملی، می‌توانید از آخرین وضعیت خود در سامانه بیمه تامین اجتماعی آگاه شوید و سوابق خود را مشاهده کنید. و مابقی مانند مواردی که در بالا گفته شد.

توجه داشته باشید که شماره تلفنی که با آن شماره‌گیری می‌کنید حتما باید با شماره تلفن کاربری شما در سامانه تامین اجتماعی یکسان باشد. در غیر این صورت نمی‌توانید استعلام بیمه را دریافت کنید. شماره تلفن کاربری همان شماره ای است که در هنگام ثبت نام در سایت سازمان تامین اجتماعی معرفی کرده اید و پیامک دریافت کرده اید.

سایر خدمات کد USSD بیمه تامین اجتماعی

این کد صرفا برای مشاهده آخرین سابقه بیمه تامین اجتماعی نیست و می‌توانید از سایر خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی که در این کد ارائه شده است استفاده نمایید. این خدمات شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. پرداخت حق بیمه
  2. دریافت اپلیکیشن
  3. نوبت دهی
  4. فیش مستمری
  5. نمونه فرم‌های تأمین اجتماعی
  6. دستمزد مبنای کسر بیمه
  7. موارد بسیار دیگر
جدیدتر قدیمی تر