وکیل تامین اجتماعی

  

سوالات بسیاری در زمینه اینکه بهترین وکیل تامین اجتماعی چه کسی میباشد از بنده پرسیده شده است. اینکه ما وکیل تامین اجتماعی مناسبی برای کارهای آن پیدا کنیم سوالی است که باید از خود بپرسیم؟  وکیل تامین اجتماعی بستگی به مواردی که دارد معمولاً برای به در به نتیجه رساندن کار از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری شکایت می کند و یا اینکه به جای ما در شعبه های تامین اجتماعی بالا و پایین می‌رود و به ادارات کل تامین اجتماعی و یا سازمان تامین اجتماعی مراجعه می کند تا بتوانند ما را به نتیجه برساند.

 بستگی دارد کار ما چه چیزی باشد به عنوان مثال اگر برقرارکردن مستمری تامین اجتماعی باشد این کار به دوندگی فراوان در شعبه تامین اجتماعی و جمع آوری سابقه بیمه ارتباط دارد بنابراین باید از خودمان بپرسیم که آیا کسی که این کار را انجام می دهد توانایی انجام این کار را دارد یا نه به نظر بنده بازنشستگان قدیمی تامین اجتماعی و یا کسانی که آشنا های زیادی در شعبه تامین اجتماعی دارند در این زمینه موفق تر می باشند. هر کسی که می‌خواهد باشد.   در ایران ثابت شده است که برای اینکه کاری به نتیجه برسد . روابط موفقیت‌آمیزی وجود داشته باشد روابط بر ضوابط در تامین اجتماعی ارجحیت دارد و بنابراین هر کس که روابط قوی‌تری با روسای شعب و معاونان شعب داشته باشد می تواند موفق تر باشد و پرونده های تامین اجتماعی را بهتر به نتیجه برساند.  آشنایی با روسای ادارات شعب و روسای ادارات کل تامین اجتماعی نیز در این زمینه سودمند است و بارها اتفاق افتاده است که جریمه های چند ساعت میلیونی با آشنایی و داشتن روابط با مبالغ بسیار ناچیزی کاهش یافته است. بنابراین توصیه من به شما برای انتخاب وکیل مناسب برای تامین اجتماعی این است که افرادی را انتخاب کنید که آشنا و روابط قوی تری دارد و صرفاً وکیل هایی را که در همه زمینه ها ی تامین اجتماعی، قانون کار، دیه و مواردی از این قبیل فعالیت می‌کنند را انتخاب نکنید.

توجه داشته باشید که وکیل تامین اجتماعی با وکیل اداره کار تفاوت دارد. هر چند در بسیاری از سایتها بنده دیدم که گفتند که وکیل اداره کار همان وکیل تامین اجتماعی است. در اداره کار اگر شما مدارک کافی داشته باشید به راحتی می توانید آرای موافق را بگیرید که یکی از این آرای موافق رای اداره کار در زمینه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی طبق ماده ۱۴۸ قانون کار است  که کار کار سختی نیست و وکیل اداره کار به سادگی می تواند آن را انجام دهد. ولی وکیل تامین اجتماعی که در این زمینه تخصص داشته باشد کار ساده ای ندارد چون معمولاً در اداره کار رای به سادگی داده می شود ولی در تامین اجتماعی و به سادگی داده نمی‌شود و در اداره کار با اخلال مواجه می‌شود. چون معمولا رای اداره کار در کمیته احراز اشتغال تامین اجتماعی بررسی می شود و پس از بررسی و تایید تازه باید حق بیمه از کارفرما دریافت کرد تا بتوان آن را به نتیجه رساند و این کار کار ساده ای نیست.

قیمت یک وکیل تامین اجتماعی معمولاً مبالغ متفاوتی گفته می‌شود ولی وکیل تامین اجتماعی خوب معمولاً برای به نتیجه رساندن یک فرآیند متناسب با سختی کار آن دستمزد می‌گیرد مثلاً اینکه جمع آوری سابقه و فراهم کردن امکانات بازنشستگی شاید با مبلغ کمتر مثلا معادل ۱۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۴ به نتیجه رساند اما برقراری مستمری بازمانده برای دخترانی که طلاق گرفته اند و یا برای زنانی که دوباره ازدواج کرده اند و نیاز مستمری بازنشستگی دارند کار ساده ای نیست و باید با مبالغ پرداختی بیشتری به وکیل تامین اجتماعی پرداخت کرد تا کار را به نتیجه برساند. معمولاً مبلغ وکیل در طول فرآیند کاری به وی داده می شود قسمتی در ابتدا قسمتی در انتها و قسمتی در طول کار داده می‌شود و معمولاً وکیل حتماً نباید کار را به نتیجه برساند تا پول را بگیرد هرچند منطقه این است که وکیلی که کار را به نتیجه می رساند مبلغ بیشتری نسبت به وکیلی که کار را به نتیجه نمی رساند بگیرد.

در مجموع توصیه می کنند که برای اینکه بهترین وکیل تامین اجتماعی را انتخاب کنید از وی رزومه کاری‌اش را بخواهید و با چند نفر از موکلین صحبت کنیم معمولا این که  وکیل به پرونده موکل اهمیت بدهد و در تمام طول دوران وکالت پاسخگویی باشد و اخلاق مناسبی داشته باشد و نسبت به تعهدات و قول‌هایی که داده است پایبند باشد بسیار مهم است بنابراین سعی کنید حتماً از وکلایی که رزومه مناسبی در این زمینه دارند استفاده نمایید.

جدیدتر قدیمی تر