شکایت برای دیسک کمر


 1- برای‌ یه‌ شرکت‌ کار می کنم‌ از یک‌ شهریور نود و نه! ولی‌ بیمه‌ من‌ رو‌ از‌همان‌ تاریخ‌ تا‌۳۱ اردیبهشت۱۴۰۰ به‌ حساب‌ نریختند. خودشون‌ میگن‌ از‌ قلم‌ افتاده‌ ولی‌ از برج‌ ۳‌ بیمه‌ رو پرداخت‌ کردن.  حالا‌ به‌ من‌ میگن‌ از شرکت‌ شکایت‌ نکن‌ تا‌ با هم‌ کنار‌ بیایم . نمیدونم‌ چکار‌ کنم‌ و چطوری‌ محاسبه‌ کنم . اگه‌ میشه‌ راهنمایی‌ کنین ؟

در پاسخ به سوال شما باید بگویم کلاً ۳۰ درصد حقوق باید توسط کارفرما  به عنوان حق بیمه پرداخت شود که از این ۳۰ درصد  ، ۷ درصد توسط بیمه‌شده باید پرداخت شود و البته باید توجه داشت که 23 درصد باید توسط کارفرما به تأمین اجتماعی پرداخت شود و تامین اجتماعی در صورت پرداخت نشدن در هر زمانی می‌تواند کارفرما را جریمه نمایند همچنین شما هم این حق را دارید که در هر زمانی از ایشان بابت حق بیمه به اداره کار شکایت نماید.

2-سلام.خسته نباشید! بنده بعد از ۸ ماه کادر شرکت در حین کار دچار پارگی دیسک کمر شده ام. آیا به آن دیه تعلق میگیرد؟ 

معمولاً بابت پارگی دیسک کمر به سختی دیه تعیین می‌شود باید بتوانید ثابت کنید که دیسک کمر تان به علت مشکلات کاری پاره شده است و این موضوع بسیار سخت است یعنی پزشکی قانونی و یا کارشناس دادگستری و یا کارشناس اداره کار تایید کند که پارگی دیسک کمر شما به علت کار سختی بوده است که در محیط کار داشتیم در غیر این صورت پرداخت نمی‌شود. معمولاً کار سختی است و به سادگی انجام شدنی نیست.

3-دوستی در اینستاگرام از بنده سوغات پرسیدند که 1-  اگر خودرو تمام رنگ باشد چند درصد افت قیمت دارد؟ 2-  اگر خودرو دو رنگ باشد چند درصد افت قیمت دارد 3- اگر شاسی جلو ضربه داشته باشد چند درصد افت قیمت دارد و 4-  اینکه درصد افت قیمت  نسبت به قیمت خودروی صفر کیلومتر محاسبه می شود یا نسبت به قیمت خودرو پس از کسر درصد افت قیمت به ازای هر سال مصرف؟

در پاسخ به سوال شما دوست عزیز باید بگویم در صورتی که خودرو تمام را هم باشد بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افت قیمت دارد در صورتی که خودرو دور رنگ باشد نمی‌توانم نظر بدهم و بستگی به میزان دو رنگی آن دارد .اگر شاسی ضربه دیده باشد باز هم بستگی به میزان ضربه دارد معمولاً بین ۵ تا ۱۰ درصد افت قیمت دارد و در پاسخ به سوال چهارم شما هم باید بگویم که افت قیمت نسبت به قیمت روز ماشین محاسبه می‌شود یعنی ماشینی که قیمت آن بر اثر چند سال مصرف کاهش پیدا کرده است.


جدیدتر قدیمی تر