چگونگی محاسبه حقوق ازکارافتادگی جزیی تامین اجتماعی

 رضا: سلام ! خسته نباشید! چند سوال در مورد کار افتادگی تامین اجتماعی داشتم:

1- بنده 64 درصد کار افتاده حادثه کار شدم و پرونده من قرار است 2 هفته دیگر به شعبه فرستاده شود.حالا میخواهم بدانم با11سال سابقه و 64 درصد ازکارافتادگی چقدر حقوق به من تعلق میگیرد.در ضمن دستمزد دوسال آخر بیمه پردازی من حدود 2/659/000 تومان می باشد..(حدودی هم بگوید ممنون)؟ 

2- تاریخ تحقق کار افتادگی من مربوط به فروردین سال 97 می باشد و تا الان حدود(44)ماه میشود.حالا حقوق سال 97 من را با 8سال سابقه محاسبه می کنند.چون من در سال 97 هشت سال سابقه بیمه پردازی داشته ام وسال98 نه سال بیمه پردازی .کلا روندش چگونه است و آیا حقوق (44)ماه را بصورت یکجا واریز میکنند؟ 

3- اگر بنده 18 ماه خدمت سربازی را بصورت نقدی و یکجا پرداخت کنم چقدر طول میکشد که به سابقه بیمه پردازی من اضافه شود و اگر قبل از فرستادن پرونده کار افتادگی کمیسیون به شعبه من این 18ماه خدمت سربازی را اضافه کنم در حقوق کار افتادگی من لحاظ میشود..ممنون بابت.وقتی که میگذارید. و به سوالات جواب می دهید.خسته نباشید؟

در پاسخ به سوال اول تان باید بگویم که حدود ۶۵۰ هزار تومان به شما داده می شود چون شما از کار افتاده کلی نشده اید و با از کار افتادگی جزئی سنوات تان ضربدر دستمزد  یک روز تان در دو سال آخر می‌شود و ضربدر ۶۴ درصد می‌شود و اگر کمتر از حداقل حقوق باشد تا آن مقدار افزایش پیدا نمی‌کند با ضربی که من انجام دادم حقوقتان در این حد می شود. در پاسخ به سوال دوم   و سوم باید بگویم که سابقه تان هر چقدر بیشتر باشد در حقیقت تاثیر بیشتری دارد و حق بیمه  سربازی را اضافه کنید بیشتر می‌شود و این یک سال هم در محاسبات حقوق حساب می شود م، چرا که آن را  یکدفعه واریز نمی کنند و در چندین قسمت پرداخت می‌شود. البته اگر استراحت پزشکی داشته باشید در ایامی که حادثه دیده اید تاریخ تحقق از کار افتادگی تان از بعد از استراحت پزشکی محاسبه می شود و  تاریخ حادثه محاسبه نمی شود یعنی اگر در  سال های ۹۷.۹۸ از استراحت پزشکی تامین اجتماعی استفاده کرده باشید و کمک هزینه بیماری گرفته باشید از تاریخ آخرین روزی که پول استراحت را گرفته باشید و تمام شده است به شما پرداخت می شود.


جدیدتر قدیمی تر