درخواست ازکارافتادگی به علت بیماری سرطان به کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

 سلام ! من پدرم ۶۲ سال سن دارد که حدود ۴ سال و یک ماه بود از طریق مرغداری خودمون به عنوان کارگر تو لیست بیمه برایش بیمه رد می شد. سال قبل با علائم بهم ریختگی اعصاب به پزشک مراجعه کردیم. حدود چند ماه درگیر دکتر اعصاب بودیم که به صورت اتفاقی متوجه شدیم سرطان مری دارد.  یک باره حدود ۳۰ کیلو وزن کم کرد . شیمی درمانی شد و بعد هم جراحی شد و بعد جراحی گفتند خدا رو شکر سرطانش کنترل شده و دیگه باید هر سه ماه و شش ماه تحت نظر باشه ولی متاسفانه چون جراحی سنگین بود بعد از گذشت یک سال حالش خوب نیست . هم مشکل اعصاب داره که تحت نظر قرص میخوره هم از لحاظ گوارشی به مشکل خورده!  نهایتا کمیسیون بدوی از کار افتادگی ادامه بیمه و برگشت به کار را تایید کردند و با این وضع جسمی روحی اصلا نمیتونه کار کنه! به نظر میاد کمیسیون های تامین اجتماعی بیشتر طرف تامین اجتماعی است و به بهانه اینکه شاید موقع استخدام بیماری داشته و این قبیل حرفها!  در صورتیکه سرطان موردی نیست که چهار سال به خاطر اینکه بیمه اش کنیم به دکتر مراجعه نکرده باشیم.  لطفا میشه راهنمایی بفرمایید؟

در پاسخ به سوال شما باید بگویم وقتی شما ۴ سال سابقه دارید و پدرتان احتمالاً در ۵۸ سالگی بیمه شده است کلان یک حالت منفی در کمیسیون پزشکی به وجود می‌آیند البته قانون از کار افتادگی چه به علت بیماری و چه به علت حادثه ارتباطی به سابقه بیمه ندارد و در هر شرایطی در صورتی که حداقل یکسال سابقه بیمه وجود داشته باشد امکان دریافت رای از کار افتادگی کلی وجود دارد ولی واقعیت این است که افرادی که در سن بالا بیمه میشود و سابقه بیمه شان نیز کم است معمولاً احتمال اینکه از کار افتادگی کلیه شان تایید شود درصد پایین تری دارد و یا اینکه از کار افتادگی شان مربوط به دوران قبل از بیمه پردازی محاسبه می شود .

توجه داشته باشید که بنده رای شما را نمی دانم و نمی دانم که آیا از کار افتاده کلی نشدید یا اینکه برای ادامه درمان گرفته اید و یا اینکه از کار افتادگی تان مربوط به دوران قبل از بیمه پردازی تان است. بنابراین دقیقاً نمی توانم بگویم چگونه مشکل باید حل شود اما با فرض اینکه رای شما ادامه درمان بوده باشد و یا اینکه رای عدم از کار افتادگی کلی داشته باشید به نظر من کمی صبر کنید و ادامه درمان بدهید و مجددا بعد از یک سال یا حتی بیشتر درخواست از کار افتادگی مجدد دهید. مطمئنا اگر بیماری ادامه داشته باشد و مشکل حل نشود رای کمیسیون پزشکی متناسب با تشدید بیماری پدر شما تغییر خواهد کرد و این حق شماست که در دوره‌های زمانی مشخص برای ازکارافتادگی اقدام کنید و شعب تامین اجتماعی و اداره کمیسیونهای پزشکی تامین اجتماعی بابت این موضوع جلوی شما را نخواهند گرفت.


جدیدتر قدیمی تر