محاسبه اضافه کاری و تعطیل کاری شغل نگهبانی

 ضمن سلام و احترام خدمت کارشناس بزرگوار! در مورد نگهبانی و سرایداری سوالی داشتم .
شخصی که مستمری بگیر میباشد.در محل ساخت شرکت خصوصی به عنوان نگهبان مشغول کار میشود.هیچ ساختمان یا مجتمعی وجود ندارد.و قرار است احداث شود.مدت یکسال طول کشید تا شروع عملیات ساخت و ساز..
در این یکسال در آلونکی 6 متری که یک تخت و تلویزیون سیاه سفید داشت.به امر نگهبانی مشغول بود و شبها بیدار بود.چون هیچ حفاظ یا حائلی یا دیواری نبود و هر کسی یا هر حیوانی به راحتی وارد میشد.تا اینکه ظرف دو سال ساختمان شرکت تکمیل شد و اتاق بهش دادند. 
حالا سوال اینجاست که دو سالی که هنوز ساختمانی نبود و... زمین خالی بوده است ، آیا صرف ماندن در یک آلونک   به عنوان سرایدار تلقی میشود یا نگهبان ؟ هیچ قراردادی نیز فی مابین طرفین وجود ندارد و کارگر 24 ساعته سر زمین بود و فقط هر هفته 12 ساعت می آمد خانه و نحوه کار از5 غروب بود تا 8 صبح ! شبها کاملا بیدار بود.صبح کارگران که می آمدند سرکار ساخت در آلونک میخوابید و خونه نمی آمد.طبق این توضیحات چقدر باید حقوق دریافت کند و شب کاری و اضافه کاری و تعطیل کاری چقدر بهش تعلق میگیره..
خدا عمرتون بده جناب ؟

ایشان در آن دو سال به عنوان نگهبان حساب می شود هر چند به نظر می رسد تفاوت خاصی از نظر حقوق و مزایا نخواهد کرد. وقتی هیچ قراردادی نباشد اصولا اگر کار به اداره کار برسد معمولا رای خاصی صادر نمی شود و نمی توان تمام 24 ساعت را به عنوان ساعت کاری در نظر گرفت . بابت تمامی ساعات شب که بوده است هر ساعت 35 درصد  و بابت تعطیل کاری و اضافه کاری هر ساعت 0.4 درصد بیشتر می گیرد . ولی مشکل اینجاست که اثبات این موارد کلا سخت است و اصلا نشد است و باید توافقی در این زمینه صورت پذیرد.


جدیدتر قدیمی تر