بیمه عمر ملت: طرح‌ها، مزایا و پوشش‌های بیمه آتیه ملت

 

اهمیت خرید و داشتن بیمه عمر دیگر بر کسی پوشیده نیست. رشد فروش بیمه عمر به دلیل شرایط به وجود آمده و افزایش آگاهی مردم نسبت به این نوع بیمه، بیشتر از گذشته شده‌است. شرکت‌های بیمه زیادی هم در عرضه و فروش این محصول با هم رقابت می‌کنند. یکی از همین شرکت‌ها، ملت است. در این مقاله، قصد داریم تا به طور کامل در خصوص بیمه عمر ملت و مزایا، طرح‌ها و شرایط آن برای شما بنویسیم. برای آشنایی صفر تا صد بیمه زندگی شرکت ملت در ادامه همراه ما باشید.

بیمه عمر ملت چیست؟

از نظر تعریف، تفاوتی بین بیمه عمر ملت با دیگر بیمه‌های عمر وجود ندارد. بیمه عمر ملت قراردادی است بین بیمه‌گزار و شرکت بیمه ملت که بر اساس آن، بیمه‌گزار متعهد می‌شود تا بر اساس طرح و شرایط انتخابی، مبلغی را ماهیانه یا سالیانه به شرکت ملت بپردازد. از آن طرف شرکت ملت متعهد می‌شود تا با سرمایه گذاری، بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده، علاوه بر بازپرداخت سرمایه اصلی، سود حاصل را هم به بیمه‌گزار به صورت یکجا یا مستمری پرداخت کند. همچنین بر اساس شرایط بیمه‌نامه، شرکت ملت خسارات و هزینه‌های بعضی از بیماری‌های مشخص و فوت را پرداخت خواهد کرد. در حقیقت بیمه عمر هم یک روش سرمایه گذاری و هم یک پشتوانه‌ای در هنگام حوادث و کاهش میزان خسارت است.

مزایای بیمه عمر ملت

یکی از دلایلی که باعث شده تا بیمه زندگی ملت نسبت به بقیه سرآمدتر باشد، مزایای اختصاصی آن است. این مزایا شامل موارد زیر هستند:

·       امکان پرداخت بیمه بر اساس شرایط بیمه‌گزار

·       دریافت وام بیمه عمر بعد از سال دوم و بدون ضامن

·       اضافه شدن سود پرداختی همراه با سود قطعی به حق بیمه (داشتن بالاترین سود مشارکت)

·       امکان پرداخت حق بیمه به صورت ماهانه، دو ماه یکبار، سه ماهه، شش ماهه و سالانه

·       برقراری پوشش‌ها تا ۷۰ سالگی

·       معاف بودن از مالیات و مالیات بر درآمد

پوشش های بیمه عمر ملت

بیمه عمر شرکت بیمه ملت به غیر از اینکه یک روش عالی و مطمئن برای سرمایه‌گذاری است، پوشش‌های درمانی هم دارد. در ادامه به شرح این پوشش‌ها می‌پردازیم.

پوشش سرمایه فوت

میزان پوشش سرمایه فوت طبیعی در بیمه عمر ملت، بین ۵ تا ۲۵ برابر اندوخته جمع آوری شده‌است. البته این مبلغ به ذینفعان مشخص شده در بیمه‌نامه یا وراث او تعلق می‌گیرد.


پوشش سرمایه فوت بر اثر حادثه

اگر بیمه شده بر اثر حادثه‌ای فوت کند، بین ۵ تا ۱۲۵ برابر اندوخته جمع آوری شده به ذینفعان یا وراث او پرداخت خواهد شد.

پوشش امراض خاص

میزان و درصد پوشش امراض خاص در هر طرح متفاوت و همچنین متناسب با سرمایه فوت تعیین می‌شود. البته سقف تعهد، ۵۰ میلیون تومان است. بیماری‌هایی از جمله: سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی باز قلب، پیوند اعضای اصلی بدن و انواع سرطان تحت پوشش بیمه عمر ملت هستند.

پرداخت سرمایه ازکارافتادگی

در صورتی که بیمه‌گزار در طول مدت بیمه عمر خود دچار حادثه شده و ازکارافتاده شود، حداکثر تا ۲۰ برابر سرمایه فوت و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به او پرداخت خواهد شد.

پوشش غرامت روزانه بستری در بیمارستان

این پوشش فقط در یکی از طرح‌ها وجود دارد و از روز چهارم بستری تا روز ۹۰ام محاسبه می‌شود. حداکثر مبلغ پرداختی به ازای هر روز، ۱۰۰ هزار تومان است.

پوشش سرمایه هزینه های پزشکی

این پوشش فقط در یکی از طرح‌ها وجود دارد و حداکثر تا ۲۰ درصد از سرمایه فوت بر اثر حادثه و مبلغ ۱۰ میلیون تومان است.

شرایط خرید بیمه عمر ملت

قبل از اینکه بخواهید طرح‌های بیمه عمر ملت را انتخاب کنید، باید شرایط خرید آن را در نظر بگیرید. اینکه اصلاَ آیا شما می‌توانید بیمه عمر شرکت ملت را خریداری کنید یا خیر. این شرایط شامل موارد زیر هستند:

  • حداکثر سن فرد، ۷۰ سال است. البته این را می‌توان یک عیب نسبت به بقیه شرکت‌ها به حساب آورد. حداکثر سن در بعضی شرکت‌ها حدود ۱۰۰ سال است.
  • بیمه‌گزار می‌تواند مدت پرداخت بین ۵ تا ۳۰ سال را انتخاب کند.
  • با اینکه بیمه‌گزار می‌تواند چگونگی واریز را خودش انتخاب کند؛ اما بهتر است که به صورت سالانه پرداختی داشته باشد.

طرح های بیمه عمر ملت

طرح‌های بیمه عمر ملت شامل موارد زیر هستند:

·       بیمه زندگی و سرمایه گذاری

·       بیمه سپرده زندگی

·       طرح بیمه تحصیل فرزندان

·       بیمه زندگی و بازخرید سنوات

·       بیمه مستمری زنان خانه دار

در ادامه هر یک از این طرح‌ها را همراه با مزایا معرفی می‌کنیم.

بیمه زندگی و سرمایه گذاری

بیمه زندگی و سرمایه گذاری ملت، برای آنهایی است که می‌خواهند علاوه بر بهره بردن از مزایای بازنشستگی، سرمایه‌گذاری و برنامه ریزی مالی برای خانواده خود در آینده داشته باشند.

حفاظت و حمایت از خانواده با سرمایه گذاری با مبلغ متناسب با درآمد خانواده، حفظ استاندارد زندگی در دوران بازنشستگی، داشتن پشتوانه مالی در برابر مشکلات و مخارج بالا در دوران بازنشستگی و همچنین حوادث پیش‌بینی نشده و تأمین درآمدهای خانواده و همچنین خرید جهیزیه از اهداف بیمه زندگی و سرمایه گذاری است. در حقیقت، برای داشتن آسودگی خاطر در دوران پیری که دیگر امکان کار کردن مانند گذشته وجود ندارد، هدف اصلی این طرح است.

بیمه سپرده زندگی

برای افرادی که می‌خواهند روزهای بازنشستگی خود را بدون دغدغه و کاهش فشارهای تورم سپری کنند، بیمه سپرده زندگی بهترین گزینه است.

بیمه مستمری زنان خانه دار

بیمه مستمری زنان خانه‌دار از طرح‌های پیشرو در بیمه عمر ملت است که هدف آن کمک به استقلال مالی زنان و برخوردار شدن از حقوق بازنشستگی برای ایجاد آینده درخشان و روشن است.


بیمه تحصیل فرزندان

این طرح برای خانواده‌هایی است که می‌خواهند در آینده نگران تأمین هزینه‌های تحصیل فرزندان خود نباشند. به این صورت، پدر خانواده می‌تواند با انتخاب این طرح و پرداخت حق بیمه متناسب با درآمد خود، علاوه بر پوشش هزینه‌های تحصیل فرزند خود، از پوشش‌های بیمه‌ای هم بهره‌مند خواهد شد.

بیمه زندگی و بازخرید سنوات

بیمه زندگی و بازخرید سنوات برای کافرمایان است تا دیگر دغدغه پرداخت سنوات را به کارمندان یا کارگران خود در هنگام پایان مدت قرارداد نداشته باشند. این طرح علاوه بر تضمین پرداخت سنوات کارکنان، پرداخت سودمازاد سرمایه گذاری، پوشش‌های خطر فوت و ازکارافتادگی، نگرانی‌های ناشی از بازخرید، ترک خدمت و بازنشستگی را تضمین می کند. در حقیقت این طرح مناسب شرکت‌ها و سازمان ها در پرداخت سنوات و کیفیت کاری و رضایت قلبی کارمندان و کارکنان است.

بیمه عمر ملت از جمله بیمه‌هایی است که با داشتن طرح‌های مختلف و مزایای متعدد، توانسته نرخ فروش و همچنین محبوبیت بالایی را به دست بیاورد. با توجه به طرح‌ها می‌توان گفت که این بیمه‌نامه می‌تواند برای همه افراد و با هر شرایطی مناسب باشد.

 

برگرفته از سایت: بیمه دات کام (https://bimeh.com)


جدیدتر قدیمی تر