آیا به کارگاه خانوادگی سختی کار تعلق می گیرد ؟

 با سلام ! اینجانب مدل یازده سال بیمه شاطری رد کردم و دو سال ترک کار شدم و بازهم سه سال است که مشغول به کار هستم و بیمه شاطری رد میکنم .کارفرما مادرم هست.قبل من دو سال کارگری بیمه ریخته و الان هم سه ساله که کارگر داریم وبیمه کردیم . حالا سوال اینجاست که  برای  من سخت وزیان آور تعلق میگیرد یا نه ؟ کارگاه ما از خانوادگی در اومده یا نه ؟ من که فاصله دادم تو بیمه ام شامل بیمه سخت و زیان آور هستم  ؟خیلی ممنون میشم جواب بدین برام مهمه .ممنون ؟ 

ولی داداشم پنج سال پیش چون فقط دو سال کارگر باهاش کار کرده بود کل شش سالی که سختی کار داشت را قبول کردند و چهار درصد را گرفتند و بقیه اش را از یه کارخونه ای ریخته بود کلا با بیست سال بازنشسته شد .پس من چرا نمی توانم از سختی کار استفاده کنم ؟ تو مدت سیزده سال فقط دو سال با کارگر بودم بقیه اش خانوادگی است؟

در پاسخ به سوال شما باید بگویم که قانونی که الان اجرا می شود فقط زمانی شما کارگاه غیر خانوادگی محسوب می شوید که یک نفر بیمه شده غیر خانواده در آن کارگاه بیمه شده باشد و یا اینکه کارفرما از بستگان در نزدیکی شما یعنی در خانواده اصلی نباشد این قانونی است که الان اجرا می شود .


جدیدتر قدیمی تر