حقوق غیرمتعارف در تامین اجتماعی چگونه محاسبه می شود ؟

 با سلام ! کارگر چرم سازی هستم . به دنبال بازنشستگی با سابقه ۲۲ سال و حدود ۱۱سال سختی کار .از سال ۹۳ به حقوق پایه تامین اجتماعی ۱۰ درصد اضافه می کردم تا سال ۹۸ که به درصد بیمه ۲۰ درصد اضافه کردم تا سال ۱۴۰۰ پایه حقوق اسفند ماه من ۱۲۶۵۰۰۰۰ تومان شد و امسال ۳۸ درصد و ۱۷۷۰۰ ثابت برای پایه حقوق بوده ومن اضافه کردم ولی امروز رفتم دنبال کار بازنشستگی که مسئول بیمه به من گفت حقوق شما غیر متعارف است و باید بررسی شود . با اینکه من ۱۴۴۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان با قرض و قوله و التماس کارفرما جور کردم بابت سختی کار به حساب تامین اجتماعی ریختم ولی میگویند حقوق شما غیر متعارف است . چه راحلی پیشنهاد می کنید ممنونم ؟  

جناب حقوق دریافتی من تو کارگاه بیشتر از حقوق رد شده بیمه ای ام  است.  دریافتی من با پاداش و اضافه کاری بالای ۱۵ میلیون در سال ۱۴۰۰ بوده و امسال با اضافه کردن خود بیمه ۳۸ درصد و۱۷۷۰۰ و پاداشی که کارفرما در نظر گرفته بالای ۲۰ میلیون شده است . فقط یک چیزی چون کارگاه خانوادگی هست و هیچ نوع قراردادی مابین کارگر و کارفرما نیست چه راه حلی باید کرد . چون فرمودید مدرک برای شکایت به دیوان . در ضمن اضافه کردن حقوق من از سال ۹۳  با ارتقای شغلی شروع شده است . اول کارگر ساده رد می شده بعد به مرور فنی و در سال ۱۳۹۷ به بعد سرپرستی یا استاد کار ؟ 

در پاسخ به سوال شما باید بگویم کارگاه خانوادگی کار را بدتر میکند.  چون معلوم است که کارفرما با شما نسبت داده است و احتمالاً این کار را فقط برای افزایش حقوق بازنشستگی کرده است . تنها کاری که می توانید بکنید این است که پرینت دریافتی هایتان را از سال ۹۳ تا الان داشته باشید یعنی تمام این مبالغ حقوق از سال ۹۳ تا الان به حسابتان واریز شده باشد.


جدیدتر قدیمی تر