شرایط ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

 سلام و عرض ادب! بنده توی سال 1400 طی دو مرحله و در تاریخ‌های 1400/05/07 و 1400/10/10 تعویض هیپ یا لگن انجام دادم . چند تا سوال داشتم : آیا از کار افتادگی کلی شامل من خواهد شد ؟ چه تاریخی رو به عنوان تاریخ از کار افتادگی در نظر میگیرند چون گویا تاریخ شروع بیماری رو در نظر میگیرند ؟ من که هنوز به کمیسیون معرفی نشدم در صورت موافقت کمیسیون حداقل حقوق امسال بهم تعلق میگیره یا پارسال ؟ 

بنده 5 سال سابقه دارم و از لحاظ احراز شرایط سابقه در ده سال گذشته یک سال و در یکسال گذشته 3 ماه رو دارم با این تفاوت که در زمان جراحی اول در تیر  ماه تا مهر ماه  من 18 درصد پرداخت می کردم ولی ماه‌های قبل از تیر ماه رو 14 درصد پرداخت کردم . حالا اگه دوستان تاریخ اولین جراحی رو برای بنده در نظر بگیرن که من به مشکل میخورم ولی من طبق گواهی پزشکم بعد از جراحی دوم از کار افتادگی کلی شدم . و سوال آخر اگر همه شرایط درست شد من 50 درصد حداقل حقوق رو میگیرم یا 100 درصد حداقل حقوق رو میگیرم؟ متاسفانه شعبه هیچ همکاری با بنده ندارند و من قصد دارم یه وکیل بگیرم چون الان چندین ماهه من ماهی ۱/۴۰۰/۰۰۰ پرداخت میکنم و من رو به کمیسیون معرفی نمیکنن هزینه وکالت شما با شرایط من چقدر میشه؟

تشخیص از کار افتادگی بر عهده کمیسیون پزشکی ارتوپدی خواهد بود .  تاریخ از کار افتادگی بر اساس  جلسه محاسبه می‌شود یعنی حقوق از تاریخ روز جلسه پرداخت خواهد شد اما تاریخ ابتلا به بیماری منتهی به از کار افتادگی بسیار مهم است. در صورتی موافقت کمیسیون حداقل حقوق امسال به شما تعلق میگیرد . این که سابقه 14 درصد هم دارید بسیار دردسرساز است و سال های بیمه پردازی  از فاکتورهای مهم ، غیر از بیماری تان است و اگر سابقه تان کم باشد معمولا به سختی از کار افتادگی می دهند.


جدیدتر قدیمی تر